امام جمعه قزوین:

پتانسیل فضای مجازی برای ارتقای تربیتی کودکان و نوجوانان به‌کار گرفته شود

قزوین(پانا)-امام جمعه قزوین گفت فرصت‌های زیادی برای ایجاد تحولات تربیتی و پرورشی در فضای مجازی به صورت بالقوه وجود دارد که باید از این فرصت‌ برای ارتقای تربیتی و رشد مهارت‌های زندگی در کودکان و نوجوانان بهره بگیریم.

کد مطلب: ۱۲۷۰۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پتانسیل فضای مجازی برای ارتقای تربیتی کودکان و نوجوانان به‌کار گرفته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت، با اشاره به تغییرات شکلی در ارتباط کودکان با خانواده‌ها اظهار داشت: در دنیای زندگی می‌کنیم که فضای مجازی تأثیر زیادی بر رفتار، شخصیت و منش فرزندان ما دارد و باید مراقب باشیم تا روح و روان کودکان از هجمه‌های دشمن در این فضا آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی تهدید و فرصت توأمان وجود دارد، اضافه کرد: فرصت‌های زیادی برای ایجاد تحولات تربیتی و پرورشی در این فضا به صورت بالقوه وجود دارد که باید با هنر مدیریتی خود این فرصت‌ها را فعال کرده و از آن برای ارتقای تربیتی و رشد مهارت‌های زندگی در کودکان و نوجوانان بهره بگیریم.

عابدینی عبادت و دستیابی به کرامت را 2 محور اساسی تربیت کودکان در دین مبین اسلام برشمرد و گفت: تقوا مهترین برای رسیدن به کرامت است و آنچه که تقوا را زیاد می‌کند، عبادت است. بنابراین باید تلاش کنیم تا با کودکان به زبان روز صحبت کرده و تقوا را در آنها تقویت کنیم؛ چرا که هر کودکی در فطرت خود با تقوا کاملاً آشناست.

وی ادامه داد: کودکان قبل از اینکه پای به مدرسه و کلاس درس بگذارد و یا حتی قبل از آموزش والدین و خانواده با موضوعاتی مثل خیانت، صداقت، عدالت و پرهیزکاری آشناست و آدم‌های اطراف خود را بر اساس این خصلت‌ها دسته‌بندی می‌کند.

هدف تمدن اسلامی پرورش انسان کامل است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش اعتقاد، تعبد و اخلاق را 3 مؤلفه اصلی در مهندسی تکامل انسانی از دیدگاه قرآن دانست و گفت: بنابراین یکی از کارهای مهم کانون پرورش فکری این است که این مهندسی تکامل قرآنی را با زبان کودکانه برای بچه‌ها توضیح دهد و سنین کودکی بهترین زمان برای جا انداختن این مفاهیم در ذهن انسان‌هاست.

عابدینی افزود: فرق فرهنگ دینی با فرهنگ غیردینی در نگاه به مقوله تکامل است و در حالی که در فرهنگ غیردینی که غرب و آمریکا امروز طلایه‌دار آن است، پرورش ویژگی‌های حیوانی مصداق تکامل است، اما در فرهنگی دینی و اسلامی مبنای تکامل پرورش خصوصیاتی مانند تقوا، تعبد و اخلاق است و تمدن اسلامی به دنبال پرورش انسان کامل است. در حالی که تمدن غرب در پی رسیدن به حیوان کامل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار