توجه قرآن به تمام ابعاد و جنبه‌های وجودی انسان

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل عنوان کرد قرآن به تمام ابعاد و جنبه‌های وجودی انسان توجه کرده و هیچ چیز را نادیده نگرفته است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه قرآن به تمام ابعاد و جنبه‌های وجودی انسان

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در کارگاه کارشناسان قرآن، عترت و نماز نواحی و مناطق که در کانون فرهنگی، تربیتی دخترانه عصمت ناحیه یک اردبیل برگزار شد، تمام مسیرهای سعادت انسان را در قرآن دانست و اظهار کرد: برکات انس با قرآن بسیار زیاد است، بطوریکه باعث بیمه شدن انسان در مقابل آسیب های اجتماعی متعدد می شود.

وی با بیان اینکه قرآن مهم ترین منبع شفا و درمان دردهای جسمانی و روحانی است، بیان کرد: قرآن، می تواند، تنهاترین و بهترین مسیر هدایت انسان ها در کنار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بعنوان پرچم داران و مفسران این کتاب الهی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های قرآن کریم که باعث هدایت انسان شده، منطبق بودن آن با عقل، فطرت و کمال انسان هاست.

خلیلی موسوی در بخش دیگری از سخنانش با هفته قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: این هفته بهانه ای است که تمام اذهان و آحاد جامعه، مسئولان و مدیران مدارس و مربیان را متوجه این موضوع اساسی و حیاتی در جامعه کنیم.

به گفته وی، فعالیت های متفاوتی که بویژه برای نسل نوجوان و جوان می توانیم آغاز کنیم می تواند منشا تغییر و تحولات خوبی در میان دانش آموزان باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی و شکوفایی استعدادهای خوب دانش آموزان انجام می شود.

خلیلی موسوی با اشاره به دوران شیوع بیماری کرونا، یادآوری کرد: با توجه به اینکه امروزه فعالیت های گسترده ای در فضای مجازی صورت می گیرد، بایستی موج جدیدی در بحث های تربیتی و قرآنی مخصوصا در فضای مجازی ایجاد کنیم که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه با ایجاد 13 پایگاه مجازی صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان با عنوان اینکه مهم ترین نقطه تحول در فضای تربیتی و مدارس، مدیر مدرسه، مربی و معاون پرورشی است، گفت: نوع رویکردها، نگاه ها و حمایت هاست که به مربی انگیزه می دهد، تا برنامه های خوب معنوی و تربیتی را با کمک عوامل اجرایی مدرسه و مدیر انجام دهد.

خلیلی موسوی تعامل مفید و مستمر با اداره قرآن، عترت و نماز استان، پاسخ به موقع به بخشنامه ها و دستورالعمل های ارسالی از استان، مدیریت سازنده و تاثیر گذار در گروه های قرآنی مخصوص در بین دانش آموزان و ... را از کارشناسان حاضر در جلسه خواستار شد.

در این کارگاه حجت الاسلام نوروزی، رئیس حوزه علمیه اردبیل نیز طی سخنانی اهمیت انتقال صحیح و موثر مفاهیم قرآنی و سیره پیامبر و ائمه معصومین (ع) را در پرورش روحی و معنوی دانش آموزان خاطر نشان کرد و نقش مربیان را در تربیت متربیان خطیر دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار