معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل:

نسلی را باید تربیت کنیم که پیرو امامان معصوم خود باشند

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل عنوان کرد نسلی را باید تربیت کرد که پیرو امامان معصوم خود باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نسلی را باید تربیت کنیم که پیرو امامان معصوم خود باشند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز (مصباح الهدی و مهدویت) اظهار کرد: باور به ظهور شخصی که جهان را پر از عدل و داد کرده و ریشه های ظلم و ستم را می چیند اختصاص به اسلام نداشته بلکه، شامل ادیان مختلف الهی و آسمانی می شود و در اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت و… به ظهور این شخص نوید داده شده است.

وی با عنوان اینکه در بحث مهدویت، مربیان باید از تشکل های دانش آموزی آغاز کنند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف فرهنگی در تقویت بنیه دینی و رفتار فردی و سالم نوجوانان و جوانان را ضروری عنوان کرده و اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی مختلف در مدارس را از اولویت های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل بیان کرد.

وحید سید هاشمی ،رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش استان هم عنوان کرد: این اداره ضمن اینکه 45 برنامه قرآنی را در طول سال در مدارس برگزار می کند، تعدادی نیز برنامه ابتکاری طراحی و اجرا می شود که بعنوان برنامه سرآمد، در کشور اجرایی شده است.

وی با اشاره به تعداد زیاد شرکت کنندگان در مسابقات قرآن، عترت و نماز در طول سال، گفت: برای نمونه در سال تحصیلی جدید بیش از 100 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در بخش پژوهشی این مسابقات شرکت کرده اند.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش استان بیان کرد: در دوران کرونا نیز فعالیت ها، در 13 پایگاه مجازی برگزار می شود، که یکی از این پایگاه ها به عطر انتظار و مهدویت اختصاص دارد.

حجت الاسلام سید ابراهیم میرعباس زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه با تاکید بر خروج از اسلام تبلیغی و ورود به سبک منتظرانه گفت: امام باوری، امام یاوری، امام شیفتگی و امام پیروی 4 رکنی است که با تحقق آن ها تمدن اسلامی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق مهدویت در جامعه اسلامی باید به یک زبان واحد برسیم، اظهار کرد: امام زمان در تمامی شئونات زندگی ما جاری است.

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکراستان در فعالیت های مذهبی نباید از نشاط مهدوی غافل باشیم چرا که در جای جای قرآن کریم به شادی توصیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار