اتهام غنی‌سازی ۹۰ درصد در ایران کذب است

مسأله کرج در یک بسته است و موارد ادعایی و کرج به هم پیوسته است و باید با هم حل و فصل شوند/ ما در چارچوب پادمان و ان پی تی عمل می‌کنیم و غیر از آن را قبول نداریم

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت ایران خارج از چارچوب‌ها اقدامی نکرده و اتهامات در خصوص غنی‌سازی ۹۰ درصد کذب است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اتهام غنی‌سازی ۹۰ درصد در ایران کذب است

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی درباره حاشیه‌سازی برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای و ادعای غنی‌سازی ۹۰ درصد در ایران افزود: این مورد کذب است و این اتهامات نخ‌نما شده‌ای است که به ویژه دشمنان و جریان صهیونیستی این‌ها را به کشور ما نسبت می‌دهند.

وی ادامه داد: ایران با ضابطه آژانس کار می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر کلیه فرآیند‌های ما مطابق قوانین و مقررات نظارت دارد و به هیچ وجه ما خارج از چارچوب اقدامی نکرده‌ایم و صورت نخواهیم داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی که آیا میان ایران و آژانس توافقی درباره سایت کرج و نصب دوربین تا الان نشده است گفت: مسأله کرج در یک بسته است و موارد ادعایی و کرج به هم پیوسته است و باید با هم حل و فصل شوند.

محمد اسلامی در پاسخ به اینکه توافقی بین ایران و آژانس برای نصب دوربین‌ها در سایت تسا کرج به دست آمده است؟ اظهار کرد: کرج و سایر مواردی که در برجام بوده خارج از پادمان بوده است. برجام معاهده است و کشورهای طرفین تعهداتی را متقابل داشتند وقتی آنها به تعهداتشان عمل نکردند و تحریم‌های ظالمانه غیرقانونی شدید برقرار کردند و هر روز هم تحریم‌ها را گسترش می‌دهند دلیلی ندارد تعهدات برجامی را به ما تحمیل کنند. ما در چارچوب پادمان و ان پی تی عمل می‌کنیم و غیر از آن را قبول نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار