در گردهمایی تخصصی دبیران درس تفکر و سبک زندگی عننوان شد:

انعکاس درس تفکر و سبک زندگی در رفتار و منش دانش‌آموزان دیده می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه خروجی درس تفکر و سبک زندگی در رفتار دانش آموزان دیده می شود؛ بر افزایش اطلاعات کاربردی، تخصصی و مهارتی دبیران این درس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
انعکاس درس تفکر و سبک زندگی در رفتار و منش دانش‌آموزان دیده می‌شود

گردهمایی تخصصی دبیران درس تفکر و سبک زندگی شهر تهران با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و معلمان شهید راه تعلیم و تربیت و امام خمینی(ره) گفت: امیدواریم که خداوند ما را شرمنده شهدا و امام راحل نکند، زحمات زیادی برای پایداری این نظام کشیده شده
و در حوزه تعلیم و تربیت نیز با هنر و عشق مربی گری و تعلیم و تربیت اتفاقات ارزشمندی رقم خورده پس باید پاسخگوی این زحمات بود.
وی با تبریک هفته پژوهش و هفته گرامی داشت قرآن افزود: یک هفته نه برای گرامیداشت پژوهش کافی است و نه زمان مناسبی است برای پرداخت به قرآن، کتاب زندگی و شناسنامه انسانی و عبودیت خدایی.

نقوی با بیان اینکه سالیان سال کتاب هایی در حوزه پرورشی نوشته شد و امروز نیز سه کتاب در حوزه پرورشی و در راستای برنامه درسی ملی تدوین شده است، هدف از این جلسه را آشنایی بیشتر و دقیق تر مدرسان این درس میان رشته ای دانست.

جشنواره الگوی برتر تدریس، با اشتراک گذاری شیوه ها منجر به درس پژوهی می شود

وی خاطرنشان کرد: جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی بستر مناسبی است برای اشتراک گذاری سبک کلاس داری هر مدرس با دیگر مدرسان که منجر به یک فرآیند درس پژوهی می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه گفت: چند سال شهر تهران دبیرخانه جشنواره درس تفکر و سبک زندگی بوده و رتبه های زیادی نیز کسب کرده اما زمانی که در یک همآورد علمی شرکت می کنیم باید با جریان این جشنواره و ساختار درس تفکر و سبک زندگی کاملا آشنا باشیم و تهران به عنوان پایتخت می بایست الگوی شایسته ای در تدریس درس تفکر و سبک زندگی باشد و برای این امر باید اطلاعات کاربردی، تخصصی و مهارتی افزایش پیدا کند که این جلسه با همین هدف برگزار شده است.

نقوی با اشاره به اینکه از ٢۴ هزار نفر دبیر که در دوره ضمن خدمت ٢۴ ساعت درس تفکر و سبک زندگی شرکت کردند، در فرم های نظرسنجی هیچ نقدی به محتوا نداشتند و تنها نقد در سطح دشواری سوالات بود؛ سختی سوالات را از عوامل افزایش میزان تفکر دانست و تاکید کرد: دبیران این درس همه اهل تفکر و تعقل هستند و این جلسات و جشنواره ها جهت بهبودی هرچه بیشتر این ویژگی ها برگزار می شود و انعکاس تدریس این درس می بایست در رفتار و منش دانش آموزان دیده شود.
در ادامه این نشست اساتید درس تفکر و سبک زندگی به بیان نکاتی در خصوص طرح درس نویسی، ساختار آموزشی، محتوای این درس و... پرداختند.
گفتنی است امسال دبیرخانه جشنواره الگوهای برتر تدریس این درس؛ استان بوشهر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار