معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

آموزش مجازی، نیاز فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان را مرتفع نکرد

محمدی: وسایل در دسترس دانش‌آموزان، ابزار انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه بود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، از اهمیت توجه به دروس پرورشی و تربیت‌بدنی در آموزش حضوری سخن گفت و بر لزوم توانمندسازی دانش‌آموزان در این دو حوزه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مجازی، نیاز فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان را مرتفع نکرد

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، در جلسه شورای‌عالی با موضوع نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، با تأکید بر اینکه با حضوری شدن مدارس، آسیب‌دیدگی فعالیت‌های مکمل و گروهی نمایان می‌شود گفت: «این روزها، دانش‌آموزان از لحاظ کسب مهارت‌های اجتماعی، با هم بودن، برقراری ارتباط و... در مدارس با مشکلاتی مواجه خواهند شد. ما باید آسیب‌های دوران کرونا را شناسایی و راه‌کارهای مؤثر برای آن ارائه کنیم‌.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود:‌ «در دوران همه گیری کرونا، بر اساس الگوهای ارائه شده، سعی کردیم برنامه‌های حوزه پرورشی را در قالب کانال‌ها و گروه‌های شبکه شاد عملیاتی کنیم. در این راستا محتواهای زیادی در سطح کشوری تولید کردیم؛ اما این‌ها جنبه انفرادی داشتند و نیازهای فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان را برطرف نکردند.»

نقوی در ادامه با اشاره به اینکه اکثر فعالیت‌های گروهی پرورشی با آموزش مجازی تعطیل شدند، گفت:‌ «در حوزه پرورشی شهر تهران، سعی کردیم با اردوهای مجازی، صبحگاه‌های مجازی و... فرصت‌های تربیتی گروهی را فراهم کنیم. اکنون با بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان، فعالیت‌های گروهی را مطالبه می‌کنند. ما باید در فضای آموزشی ترکیبی، به هر دو فعالیت‌های انفرادی و گروهی توجه کنیم.»
رقیه سادات نقوی در ادامه با ارائه پیشنهادی گفت: «بهتر است آموزش‌هایی که نیاز صد در صدی به حضور در مدارس ندارند، همچنان در فضای مجازی ادامه یابند. در بخش‌هایی که نیاز به حضور حس می‌شود، از جمله ارتباط با دیگران، مسئولیت پذیری، تقویت فن بیان و... دانش‌آموزان در مدرسه حضور داشته باشند. هم اکنون، در آموزش حضوری باید بیشتر به دو حوزه پرورشی و تربیت بدنی توجه شود.»


در ادامه حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، به ارائه گزارشاتی از برنامه‌های این حوزه در دوران آموزش مجازی پرداخت و گفت: «آموزش مجازی درس تربیت بدنی، کاری بود که هیچ وقت سابقه فعالیت در آن را نداشتیم. با ورزش صبحگاهی روزانه و کلاس‌های تربیت بدنی تلاش کردیم تا دانش‌آموزان از انجام این فعالیت‌ها باز نمانند.»

وی در پایان گفت:‌ «همه می‌دانیم درس تربیت بدنی به امکانات و تجهیزات خاصی نیاز دارد. در آموزش مجازی، وسایل در دسترس دانش‌آموزان، ابزار انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه بود. علاوه بر این‌ها، طرح‌های کوچ و سواد حرکتی نیز به اجرا در آمدند. همچنین در خصوص واکسیناسیون همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان، تلاش بسیاری برای ترغیب و انجام مراحل واکسیناسیون انجام شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار