جلیل شعبانی: باید از تجربیات گذشته برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فیلم فجر بهره گرفت

تهران (پانا) - «جلیل شعبانی» معتقد است که داشتن یک دبیرخانه دائمی برای جشنواره فیلم فجر، یک نیاز است تا در طول سال جهت ارتقای هرچه بیشتر این رویداد سینمایی تلاش شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جلیل شعبانی: باید از تجربیات گذشته برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فیلم فجر بهره گرفت

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، این تهیه‌کننده سینما درباره چشم‌انداز برگزاری چهلمین دوره این رویداد سینمایی گفت: باید بگویم که جشنواره بعد از چهل سال خیلی نتوانسته پیشرفت خاصی داشته باشد و حتی شیوه برگزاری بعضی از دوره‌های گذشته جشنواره، به مراتب بهتر از یک یا دو دوره قبل بوده است.
او ادامه داد: امیدوارم در سبد اکران امسال آثار جشنواره، فیلم‌های خوبی جای بگیرند، این رویداد سینمایی با کیفیت برگزار شود، انتخاب آثار و داوری‌ها به‌درستی انجام شود و این‌گونه نباشد که جشنواره از بالا و یا از جانب مدیران مدیریت شود. درواقع باید از تجربیات چهل سال گذشته و مدیران قبلی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم سینمایی بهره گرفت.
تهیه‌کننده «منصور» و «قسم» گفت: من فکر می‌کنم که نیاز به داشتن یک دبیرخانه دائمی برای جشنواره به چشم می‌خورد تا افراد در تمامی طول سال جهت ارتقای هرچه بیشتر این رویداد سینمایی تلاش کنند.
شعبانی درباره نقش جشنواره بر ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی گفت: جشنواره فیلم فجر می‌تواند سینماگران را به تولید آثار خوب و باکیفیت تشویق کند، اما بازهم تاکید می‌کنم که فرایند داوری در جشنواره باید به‌درستی انجام شود. قوانین و ضوابط جشنواره نباید هر چند وقت یک‌بار دستخوش تغییر قرار بگیرند. بعد از چهل سال دیگر نباید آزمون و خطا کرد، بلکه باید ساز و کاری درست را شکل داد تا بر بستر آن هنرمندان فیلم خوب بسازند و بخواهند که اثرشان در این جشنواره معتبر سینمایی شرکت داده شود.
این تهیه‌کننده و مدیرتولید سینما گفت: چهل‌سالگی جشنواره خبر از تکامل و پختگی این رویداد می‌دهد. جشنواره فیلم فجر باید قابلیت رقابت با بهترین جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی را داشته باشد و با فراهم آوردن بستری برای اکران، فیلمسازان را ترغیب کند تا اثرشان را به جشنواره ارسال کنند و درواقع، جشنواره فیلم فجر، ویترینی مناسب برای اکران بهترین آثار سینمایی ایرانی باشد که به پیشرفت بدنه سینما نیز کمک ‌کند. اگر جشنواره با چنین رویکردی عمل کند، بی‌شک موفق خواهد بود.
شعبانی درپایان گفت: امیدوارم که با برنامه‌ریزی‌های مدونی که در این دوره شکل می‌گیرد، شاهد ارتقای سطح کیفی این رویداد سینمایی در سال‌های آتی باشیم. همواره مسیری رو به پیشرفت را برای جشنواره طی کنیم و هیچ‌گاه به عقب بازنگردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار