معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس:

المپیاد رویش زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، المپیاد رویش را زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان برشمرد و گفت المپیاد رویش، دانش‌آموزان را برای گام برداشتن در مسیر سبز شدن، با طراوت بودن، اندیشیدن، حرکت کردن و به نتیجه رسیدن آماده می‌کند که در نوع خود منحصر به فرد و ارزشمند است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد رویش زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است

جهانبخش بانشی امروز، در مراسم افتتاحیه المپیاد رویش در مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: المپیاد رویش نسبت به سال گذشته خود تکامل پیدا می‌کند و به اهداف مورد نظر خود نزدیک می‌شود.

بانشی بیان کرد: یک گیاه برای رشد و به تکامل رسیدن نیاز به آب، خاک و هوا دارد تا رویش اتفاق بیافتد و هر کدام از این عوامل حذف شود گیاه ما نمی‌تواند به خوبی رشد کند.

وی دانش‌آموزان را به گیاهی تشبیه کرد که برای رسیدن به تکامل به عناصری از جمله آب، خاک، هوا و خورشید نیاز دارند و گفت: دانش‌آموزان در مسیر رشد و بالندگی شکوفا می‌شوند و به ثمر می‌رسند.

وی ادامه داد: اولین عنصر در راستای رسیدن دانش‌آموزان به تکامل و شکوفایی که همه موجودات زنده به آن نیاز دارند توجه به اراده خداوند در امور و خداباوری است، چرا که خداوند، همه چیز را آفریده و زمینه رشد را برای همه موجودات زنده فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: خداوند یاری‌گر انسان‌ها است و در مسیرهایی که قصد گام برداشتن در آن را داریم با موانع متعددی رو به رو هستیم که از طریق ارتباط با خداوند می‌توانیم این مسیر‌ها را بپیماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، دومین عنصر در راستای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان را هوش برشمرد و گفت: همه دانش‌آموزان از هوشمندی و استعداد بهره‌مند هستند، اما تنها تفاوت یک دانش‌آموز با دانش‌آموز دیگر در میزان هوشمندی است.

بانشی سومین عنصر دیگر در راستای شکوفایی و موفقیت دانش‌آموزان را پشتکار برشمرد و گفت: ادیسون که از بزرگ‌ترین مخترعان دنیا است را می‌توان به عنوان یک مثال برای این عنصر مطرح کرد، چرا که ادیسون در مسیر رسیدن به هدف و پیاده سازی ایده‌های خود بسیار شکست خورده است.

وی ادامه داد: این پشتکار در بین دانشمندان اسلامی همچون ابوعلی سینا نیز وجود دارد.

وی چهارمین عنصر در مسیر رسیدن به شکوفایی را ابتکار و خلاقیت برشمرد و گفت: خلاقیت با موفقیت ارتباط مستقیم دارد البته تمام افراد نیز، توانایی استفاده از ابتکار و خلاقیت را ندارند.

بانشی اظهار امیدواری کرد که در المپیاد رویش زمینه استفاده از هوش و خلاقیت و داشتن پشتکار برای دانش‌آموزان فراهم شود.

به گفته وی حضور در المپیاد رویش نماد حرکت در راستای رسیدن به اهداف بزرگ است که موجب شادی و خوشحالی دانش‌آموزان نیز می‌شود.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار