دیدگاه آموزش و پرورش به معلولیت نگاهی انسان‌محور و آموزش‌مدار است

تهران (پانا) - همایش بزرگداشت روز جهانی معلولین و تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی جشنواره‌ها و مسابقات دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس استثنایی در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدگاه آموزش و پرورش به معلولیت نگاهی انسان‌محور و آموزش‌مدار است

سیدمجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران دراین همایش گفت: دیدگاه آموزش و پرورش به معلولیت نگاه به یک پدیده اجتماعی و نگاهی انسان محور و آموزش مدار است.

وی با تأکید برملاک قرار دادن تفاوت‌های فردی، بیان کرد:امروز به وجود دانش‌آموزان دارای معلولیت افتخار می‌کنیم و بخشی از دستاوردهای این عزیزان در این آیین به نمایش گذاشته شده است.

هاشمی، تصریح کرد: همکاران کار تخصصی دانش آموزان استثنایی را از مبنا و مبدا پیگیری می‌کنند و آن را به ثمر می‌نشانند و افتخار می‌کنیم که توانسته‌انددانش‌آموزان را به این درجه از آمادگی و دست‌ورزی برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: با اینکه آموزش و پرورش استثنایی سرانه مناسبی دارد ولی در حوزه تخصصی نیاز به تلاش بیشتری احساس می‌شود که فراهم نمودن بخشی از نیازهای این حوزه می‌تواند توسط خیرین عزیز تحقق پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: در دوران بیست ماهه قبل، به دلیل شیوع بیماری کرونا غیرحضوری شدن مدارس همکاران و اولیا جهت تعلیم و تربیت تلاش کرده و سعی کردند با هرامکانی بحث آموزش و تربیت تعطیل نشود به ویژه همکاران و خانواده‌هایی که دارای دانش‌آموز معلول بوده‌اند شرایط سخت‌تری را گذرانده‌اند.

وی تأکید کرد: در بازگشایی مجدد مدارس و حضوری شدن کلاس‌های درس برنامه‌هایی هم در حوزه آموزش و هم در حوزه تربیتی و رفتاری به وجود آید تا محدودیت‌های گذشته و آموزش مجازی جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار