نوری: برخی از پیشنهادات ایران مورد رضایت طرف مقابل قرار نگرفته است

غربی‌ها برای ادامه مذاکرات و تحقق نتیجه باید تضامین لازم به ایران دهند/ جمهوری اسلامی مذاکره برای مذاکره را نخواهد پذیرفت

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر اینکه «برجام» باید محور مذاکرات باشد، گفت حفظ منافع ملی و رسیدن به مبانی مشترک برای توافق ضروری است، غربی‌ها باید در چارچوب برجام و با هدف لغو تمام تحریم‌ها مذاکرات را دنبال کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نوری: برخی از پیشنهادات ایران مورد رضایت طرف مقابل قرار نگرفته است

به گزارش خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه درباره مذاکرات ایران و 4+1، گفت: دولت و تیم مذاکره‌کننده تمهیدات لازم برای انجام مذاکرات و پیگیری مطالبات مردم را اندیشیدند و هماهنگی در سطح کلان هم انجام گرفته است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آنچه تیم مذاکره‌کننده اعلام کرده است، حفظ منافع ملی و رسیدن به مبانی مشترک برای توافق ضروری است. غربی‌ها برای ادامه مذاکرات و تحقق نتیجه باید تضامین لازم به ایران دهند.

وی افزود: برجام محور مذاکرات است و به عنوان سند محکم و مدون می‌تواند ارتباطات و مالی و بین‌المللی ایران را بهبود بخشد. بنابراین برجام باید مبنا قرار گیرد تا بتوان از فرصت‌های آن استفاده و طرف‌های مقابل را نسبت به اجرای تعهدات ملزم کرد.

نوری قزلجه با بیان اینکه غربی‌ها نباید از موضوعات خارج از چارچوب برجام پا را فراتر بگذارند، گفت: تیم مذاکره‌کننده پیشنهادات جمهوری اسلامی را که مبانی حقوقی و قانونی دو طرف بوده را در این دور از مذاکرات مطرح کرده است و بنا بر آنچه رئیس هیات مذاکره‌کننده اعلام کرده، برخی این پیشنهادات مورد رضایت طرف مقابل قرار نگرفته است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و تعیین تکلیف فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت. غربی‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی مذاکره برای مذاکره را نخواهد پذیرفت و تامین منافع و جبران خسارت گذشته هم باید مورد توجه آنها قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار