نوری قزلجه در دیدار با سفیر فنلاند در تهران:

گروه‌های دوستی پارلمانی می‌توانند موجب تقویت مناسبات بین کشورها شوند

تهران (پانا) - رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – فنلاند با تاکید بر اهمیت گفت‌و‌گوهای پارلمانی در توسعه و تحکیم روابط فیمابین، گفت گروه‌های دوستی پارلمانی با حضور نمایندگان مجالس، نقش مهمی در تقویت مناسبات بین کشورها برعهده دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های دوستی پارلمانی می‌توانند موجب تقویت مناسبات بین کشورها شوند

کاری کاهیلوئوتو، سفیر فنلاند در تهران، امروز (دوشنبه 22 فروردین ماه) با غلامرضا نوری قزلجه رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - فنلاند دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

نوری در این دیدار با تاکید بر اهمیت گفت‌و‌گوهای پارلمانی در توسعه و تحکیم روابط فیمابین، گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی با حضور نمایندگان مجالس، نقش مهمی در تقویت مناسبات بین کشورها برعهده دارند.

وی افزود: ارتباطات پارلمانی و همکاری های فیمابین در دو سال گذشته تحت تاثیر شیوع ویروش کرونا قرار گرفت که با واکسیناسیون گسترده و ریشه کن شدن ویروس کرونا، می توانیم سطح مراودات را به دوره‌های گذشته باز گردانیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه دیرینه روابط جمهوری اسلامی ایران و فنلاند، یادآور شد: 9 دهه ارتباط دیپلماتیک بین دو کشور، نشاندهنده وجود زمینه‌های مساعد به منظور توسعه مناسبات فیمابین است. وی در همین بخش بر اقدام جدی و عملی کشورهای اروپایی به ویژه فنلاند جهت کمک های بشردوستانه به مهاجران افغانی ساکن در کشورمان تاکید کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های گسترده‌ای‌ در حوزه همکاری‌‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی، علمی و پزشکی بین جمهوری اسلامی و فنلاند وجود دارد که باید با برنامه ریزی مناسب، دیدارها و گفت‌و‌گوهای دوجانبه، اقدامات جدی‌تری در این حوزه‌ها انجام گیرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فنلاند با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد تا همکاری‌های تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و فنلاند به دور از تحریم‌ها گسترش پیدا کند.

همچنین، سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در تقویت مناسبات بین کشورها، ابراز امیدواری کرد تا همکاری بین مجالس جمهوری اسلامی ایران و فنلاند بیش از پیش تقویت پیدا کند.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فنلاند تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از همکاری و توسعه روابط با سایر کشورها براساس احترام متقابل و به دور از تاثیرات منفی کشورهای سلطه‌گر همچون آمریکا، استقبال می‌کند.

در ادامه، پروین صالحی مبارکه نمایندم مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ روابط جمهوری اسلامی ایران و فنلاند، عنوان کرد: با دیدارها و گفت‌و‌گوهای پارلمانی می‌توان سطح روابط بین دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی را تقویت کرد.

بر اساس این گزارش، کاری کاهیلوئوتو سفیر فنلاند در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ روابط 90 ساله روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و فنلاند ابراز امیدواری کرد تا مناسبات فیمابین توسعه پیدا کند.

وی جمهوری اسلامی ایران را از کشورهای مهم در سطح منطقه برشمرد و تاکید کرد: یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فنلاند، حوزه تعاملات تجاری و اقتصادی است.

سفیر فنلاند در تهران، تصریح کرد: امیدواریم تا با نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین، شاهد رشد و ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری فنلاند و جمهوری اسلامی ایران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار