معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی:

لازمه ریشه‌کنی بی‌سوادی، همت عمومی و انسداد مبادی بی‌سوادی است

تبریز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در جلسه شورای پشتیبانی عجب‌شیر با اشاره به اقدامات گسترده نهضت سوادآموزی در طول سالهای متمادی، لازمه ریشه‌کنی بی‌سوادی را همت عمومی و انسداد مبادی بی‌سوادی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
لازمه ریشه‌کنی بی‌سوادی، همت عمومی و انسداد مبادی بی‌سوادی است

اسفندیار صادقی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی منطقه عجب‌شیر با تشریح فعالیت های سوادآموزی، ریشه کنی بی سوادی را در گرو همت عمومی، مشارکت همه جانبه و انسداد مبادی بی سوادی عنوان کرد.

صادقی در این جلسه با اشاره به درصد باسوادی استان و کشور در گروه سنی ۱۰-۴۹ ساله، روند رشد باسوادی استان را قابل قبول ارزیابی و خاطرنشان کرد: اختلاف درصد باسوادی استان با کشور در ابتدای انقلاب ۱۲.۵ درصد بود اما این اختلاف اکنون به دو دهم رسیده است و ۹۶.۴ درصد استان از نعمت سواد برخوردارند.

وی شناسایی اسمی بی سوادان را اصلی ترین دغدغه سوادآموزی عنوان کرد و گفت : آموزش دهندگان به عنوان طلایه داران نهضت سوادآموزی برای شناسایی بی سوادان با سختی های بسیار زیادی رو به رو هستند که مشارکت دستگاه ها و ارگان ها دولتی و غیر دولتی می‌تواند سختی های این امر را کاهش دهد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به اینکه انسداد مبادی بی سوادی از مهمترین اهداف اداره کل آموزش و پرورش استان است، عنوان کرد: درصد کمی از جامعه به دلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از ادامه تحصیل خودداری می‌کنند که این موضوع عامل عدم ریشه کنی بی سوادی است.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر رشد همه جانبه سواد افزود: امروزه در دنیا سواد به معنی کسب توانایی خواندن و نوشتن نیست و ابعاد مختلفی برای سواد در نظر گرفته شده است و از این رو تاسیس مراکز یادگیری محلی با هدف رشد همه جانبه سوادآموزان از جمله اهداف این معاونت است.

وی با اشاره به تحت پوشش بردن بیش از ۱۰۰ نفر در مرکز یادگیری محلی فضیلت عجب‌شیر گفت: اجرای طرح ها و برنامه های مهارت آموزی باعث شده است استقبال گسترده ای در هرگلان عجب‌شیر از کلاس های سوادآموزی صورت که تسری این تجربه به نقاط مختلف استان و عجب‌شیر مورد انتظار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار