معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

بعد از خانواده مدرسه مهمترین نقش را در سلامت نوجوانان و دانش‌آموزان دارد

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت یادگیری آموزش‌های مقابله با زلزله، بر نقش مدرسه در سلامت نوجوانان و دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بعد از خانواده مدرسه مهمترین نقش را در سلامت نوجوانان و دانش‌آموزان دارد

طاهر علمی در مراسم بیست و سومین مانور زلزله گفت: مانور سراسری زلزله همه ساله در هشتم آذر ماه بعنوان بزرگترین فعالیت همگانی در حیطه ایمنی سازی مدارس در برابر زلزله با مشارکت بسیاری از دستگاه ها از جمله ستاد مدیریت بحران استان، هلال احمر، معاونت امداد و نجات، مرکز فوریت های پزشکی، سازمان آتش‌نشانی شهرداری، اداره کل نوسازی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، خبرگزاری پانا، سازمان و بسیج دانش آموزی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: خوشبختانه در تمامی مدارس آمادگی برگزاری این مانور و آموزش در خصوص آن وجود دارد. ۷۵۰ هزار دانش آموز در استان داریم که همه دانش آموزان و اولیا آنها در تمامی مقاطع آمادگی آموزش در این حوزه را دارند.

علمی ادامه داد: این آموزش هم به صورت حضوری و هم بصورت غیرحضوری در شبکه شاد با فیلم های آموزشی برگزار شد. بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت نوجوانان و دانش آموزان دارد؛ سلامت حق طبیعی همه انسانهاست و قطعا دانش آموزان در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن و انواع دانش‌ها و نگرش‌ها، مهارت مقابله با زلزله را نیز می‌آموزند.

وی افزود: این آموزش تنها مختص دانش آموزان نیست بلکه تمامی دستگاه های موجود در این جلسه باید تلاش کنند تا بصورت مستمر برای تمامی دانش آموزان این آموزش ادامه پیدا کند تا دانش آموزان سلامت جسمی و روانی خود را بدست بیاورند و نیز به جامعه نیز ارتقا داده شود.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: دانش آموزان این مدرسه در واقع هر یک اکنون معلمی در حوزه ایمنی در برابر زلزله شده‌اند. انتظار می‌رود دانش آموزان امروز این آموزش را به خانواده و جامعه انتقال دهند، چرا که توقع داریم در برابر این چنین موضوعاتی در جامعه آمادگی کافی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار