معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

سرمایه‌گذاری روی جوانان و نسل آینده، یکی از راه‌های پیشرفت و ترقی کشور است

پاکدشت (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، یکی از راه‌های پیشرفت و ترقی کشور را سرمایه‌گذاری روی جوانان و نسل آینده دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۳۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری روی جوانان و نسل آینده، یکی از راه‌های پیشرفت و ترقی کشور است

قاسم احمدی‌لاشکی در مراسم گرامیداشت هفته معلم و تقدیر از معلمان نمونه شهرستان پاکدشت اذعان کرد: انسان‌های بزرگ در طول تاریخ با گام‌های استوار خود سنگلاخ مسیر تکامل را هموار ساختند و از گردنه‌های خطرناک آن عبور کردند و پرچم کرامت و عزت انسانی را بر فراز قله‌های ایمان و دانش به اهتزاز درآوردند.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه معلمان، مربیان و استادان همیشه به عنوان الگوی رفتاری مسلم و قوی مطرح بوده‌اندف ادامه داد: آنان نه تنها خواندن و نوشتن می‌آموزند بلکه معلم رفتار و گفتار شاگردان هم هستند و تمام حرکات و سکنات استاد، چه در محیط تعلیم و چه در خارج از آن زیر نگاه‌های تیز شاگردان قرار دارد و ناخواسته در عمق جان آن‌ها ریشه می‌دواند و آثارش در سالیان بعد نمایان می‌شود. به همین خاطر استادان و مربیان اگر می‌خواهند الگوهای مناسب و موفقی برای جامعه باشند، ناگزیر باید رفتارهایی متناسب با شأن و منزلت معلمی داشته باشند تا سلامت جامعه را تأمین کنند.

وی با اشاره به وظایف معلم در قبال موفقیت دانش‌آموزان افزود: پژوهشگران، عشق و علاقه به تدریس را نخستین پیش‌نیاز هنر معلمی دانسته‌اند و این نباید به آن معنا باشد که معلمی، شغل شریف و مورد احترام مردم است بلکه بدان سبب که تا کسی به کار تدریس علاقه‌مند نباشد، نمی‌تواند در موفقیت شاگردان نایل آید. معلم باید بتواند این علاقه را در شاگردان خود نیز ایجاد کند. تدریس خوب و مؤثر نیاز به مهارت دارد و این هنگامی حاصل می‌شود که معلم نشان دهد هم به شغل خود و هم به کار تدریس علاقه‌مند است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، یکی از راه‌های پیشرفت و ترقی کشور را سرمایه‌گذاری روی جوانان و نسل آینده دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان در تعیین سرنوشت کشور، نقش به‌سزایی دارند و در آینده‌ای نزدیک می‌خواهند کشور را اداره کنند. در امور کشور به تربیت دانش‌آموزان، توجه زیادی می‌شود تا نسل بعدی ایران پاینده و سربلند باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: نسل جوان به عنوان نیروی فعال و متحرک، پرتلاش و بااحساس می‌تواند نقش خوبی در پیشرفت یک جامعه داشته باشد و دانش‌آموز می‌تواند فضایی بانشاط برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نیز ایجاد کند.

احمدی‌لاشکی در خصوص نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت فرهنگیان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مجموع علمی می‌تواند با استفاده از توان بالای علمی و پژوهشی خود که با استفاده از استادان برجسته‌ای که بیشتر آن‌ها از بطن و متن آموزش و پرورش هستند، نقش ارزنده‌ای ایفا کند. دانشگاه فرهنگیان که وابسته به نهاد مهمی همچون آموزش و پرورش است، یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که در پیشرفت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه بیشترین نقش را دارا است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش، فقط عهده‌دار تعلیم دروس، انتقال میراث فرهنگی نسل‌های گذشته به نسل جدید و پرورش قوای ذهنی دانش‌آموزان نیست بلکه فراتر از آن‌ها رشد و پرورش دانش‌آموزان در ابعاد جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی از اهداف اصلی نظام آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به نقش موثر معلم در توسعه کیفی نظام آموزشی خاطرنشان کرد: هرگونه تحول اساسی در جامعه مستلزم متحول شدن نظام آموزشی آن جامعه است و محور اصلی پیشرفت هر نظام آموزشی، کیفیت عملکرد معلم است. معلم به عنوان مهمترین رکن تعلیم و تربیت در تربیت ابعاد آموزشی، اعتقادی، عاطفی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و... دانش‌آموزان به‌طور مستقیم دخالت دارد و در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

خبرنگار : دانش‌آموز، ریحانه خوافی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار