مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان:

تکرار آموزش مهارت‌ها کمک چشمگیری در جهت کاهش تلفات و خسارات زلزله داشته است

اصفهان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان در مراسم نمادین بیست و سومین مانور سراسری زلزله گفت آموزش مهارت‌ها باید در سطح جامعه نهادینه شود و مختص روز برگزاری مانور نباشد و در صورت امکان در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان این آموزش‌ها اجرا شود.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تکرار آموزش مهارت‌ها کمک چشمگیری در جهت کاهش تلفات و خسارات زلزله داشته است

مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان در مراسم نمادین بیست و سو مین مانور سراسری زلزله که همزمان با سراسر کشور در هنرستان خلیج فارس ناحیه 3 اصفهان برگزار شد گفت: کشور ایران به دلیل اینکه روی گسل قرار دارد یکی از کشورهای زلزله خیز دنیا محسوب می شود و جزء 6 کشور زلزله خیز دنیاست. انسانها رفتارها و تغییرات درونی کره زمین را نمی توانند تشخیص و تغییر دهند و همیشه باید آماده مقابله با رفتارهای درونی زمین که یکی از آنها زلزله است را داشته باشند.

عباس زهیری در ادامه گفت: نظارت بر چگونگی ساخت و سازها و آمادگی و آموزش به همه مردم و بویژه دانش آموزان می تواند آمار خسارات و تلفات زلزله را تا حد زیادی کاهش دهد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان در پایان ضمن تشکر از کلیه مسئولین و عوامل اجرایی برگزاری مانور گفت: کسب آگاهی توسط دانش‌آموزان باعث افزایش سرعت عمل و کاهش هزینه‌های مختلف شده و تحقیقات و تجربه ثابت کرده کسانی که نحوه پناه‌گیری در نقاط امن را می‌دانستند نسبت به کسانی که در حال فرار از زلزله بودند، ایمنی بسیار بالاتری داشتند و هدف مانور زلزله هم آموزش همین اطلاعات کاربردی است.

خبرنگاران: روشا حسن خانی ، سام صالحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار