ضرورت ایمن‌سازی واحدهای آموزشی درمقابله با بلایای طبیعی

اسلامشهر (پانا) - سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر عنوان کرد باید آموزش مقابله با بلایای طبیعی از دوران پیش‌دبستانی در کتب درسی یادآوری شود و معلم در این زمینه ملزم به ارائه آن باشد و معلمان با هنر خود می‌توانند از نقش بسزایی برخوردار باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایمن‌سازی واحدهای آموزشی درمقابله با بلایای طبیعی

داوود بیات سرمدی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اسلامشهر در جریان برگزاری مانور زلزله در آموزشگاه پروین اعتصامی آموزش و پرورش اسلامشهر و در رابطه با برگزاری مانور زلزله در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «برگزاری مانور زلزله به ما کمک خواهد کرد از پیش یک تمرینی برای دانش‌آموزان جهت مقابله با زلزله با توجه به اینکه کشور ما زلزله‌خیز است، داشته باشیم و این موضوع را به خانواده‌ها نیز می‌توان انتقال داد.»

وی بیان کرد: «در دورانی که ما با مواجهه با بلایای طبیعی دچار خسارت‌های سنگین می‌شویم، همین بی اطلاعی‌ها است که در میزان خسارات نقش بسزایی دارد و هدف از برگزاری مانورها این است که به بچه‌ها نشان دهیم که در شرایط واقعی چگونه می‌توان با بلایای طبیعی مقابله کرد.»

سرمدی در زمینه ایمن‌سازی مدارس هم تصریح کرد: «ما هنوز در رابطه با مدارس قدیمی دارای مشکل هستیم، البته سازمان نوسازی مدارس بحث شناسایی واحدهای آموزشی را در نظر گرفته، اما باید مدارسی که قدمت بسیاری دارند، مورد توجه خاص قرار دهیم، زیرا بیشتر حوادث در این مکان‌ها رخ خواهد داد.

در ادامه احمد نادری، سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی افزود: مانور زلزله می‌بایست به صورت عمومی در واحدهای آموزشی بیشتری برگزار شود و تعداد مدارس انتخاب شده نمی‌تواند جوابگو باشد.

وی اظهار کرد: البته با توجه به آموزش‌هایی که دانش‌آموزان در همین مدارس می‌بینند، می‌توانند در شرایط خاص خود را به جاهای امن برسانند و بهتر است که این مانورها بسیار قوی و کاربردی انجام شود و بچه‌ها بازیگر باشند نه تماشاگر.

نادری بیان کرد: از دیدگاه ما باید آموزش مقابله با بلایای طبیعی از دوران پیش‌دبستانی در کتب درسی یادآوری شود و معلم در این زمینه ملزم به ارائه آن باشد و معلمان ما با هنر خود می‌توانند از نقش بسزایی برخوردار باشند.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی تصریح کرد: مدارس قدیمی باید مقاوم‌سازی شوند و کمک خیرین در این راستا ضرورت دارد و مدرسه مقاوم و بازسازی شده ۵۰ درصد اهداف ما را در مقابله با بلایای طبیعی جلوتر خواهد برد.

مانور آمادگی مقابله با زلزله شهرستان اسلامشهر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اسلامشهر، مسئول هلال احمر، سرپرست مدیریت آموزش و پرورش و نمایندگان ارگان‌های هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و سایر مسئولان در آموزشگاه پروین اعتصامی آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار شد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار