مرتضی فنونی‌زاده

پرسپولیس باید از شوک بیرون بیاید تا همان پرسپولیس گذشته شود؛ تیم صلابت گذشته را ندارد

یکی از دلایل افت پرسپولیس نداشتن بازیساز است/ قهرمان باید با دو مهاجم بازی کند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس به کادر فنی این تیم توصیه کرد هر چه سریع‌تر فکری به حال افت پرسپولیس داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس باید از شوک بیرون بیاید تا همان پرسپولیس گذشته شود؛ تیم صلابت گذشته را ندارد

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با پانا، درباره شرایط پرسپولیس و تساوی برابر مس رفسنجان گفت: « متاسفانه باید بگوییم پرسپولیس دیگر آن صلابت گذشته را ندارد و در بازی با مس رفسنجان هم دیدیم که روی یک اتفاق گل خورد. نمی‌دانم چرا پرسپولیس به این روز افتاده که بازیکنان آن حتی نمی‌توانند سه پاس سالم به یکدیگر بدهند. متأسفانه من جسارت را در بین بازیکنان پرسپولیس نمی‌بینم و این برای تیمی که چندین دوره مدعی قهرمانی بوده اتفاق بدی است. »

وی با بیان اینکه پرسپولیس 7 امتیاز از دست داده و این اتفاق ناگواری است، عنوان کرد: « قطعا از دست دادن این 7 امتیاز برای پرسپولیس بدترین اتفاق است به خصوص اینکه لیگ امسال هم فرسایشی است و به ضرر این تیم خواهد بود. در لیگ امسال یک امتیاز هم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. البته هنوز جام حذفی و لیگ قهرمانان شروع نشده اما به هر حال جبران این 7 امتیاز برای پرسپولیس سخت خواهد بود و هواداران هم منتظرند پرسپولیس به روزهای اوج خود برگردد اما متأسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است. »

فنونی‌زاده با ارزیابی وضعیت تیم پرسپولیس در لیگ امسال عنوان کرد: « متأسفانه شرایط بدنی بازیکنان خوب نیست و هر زمان بدن بازیکن یاری نکند کار تکنیکی هم جواب نمی‌دهد و پاس‌ها اشتباه می‌شود. الان پرسپولیس چنین شرایطی دارد، ما حتی روی کار تاکتیکی هم به گل نرسیدیم و این نشان می‌دهد پرسپولیس شرایط خوبی در لیگ امسال ندارد. در همین بازی مس رفسنجان دروازه‌بان تیم در نیمه دوم فقط یک بار به زمین افتاد آن هم زمانی بود که پنالتی شد. این برای پرسپولیس افت دارد. پرسپولیس صلابت گذشته را ندارد. »

وی عنوان کرد: « پرسپولیس باید کوبنده بازی کند و گل بزند حتی اگر گل بخورد. بازیکنان فعلی پرسپولیس اصلاً با هم هماهنگ نیستند. از طرفی من به تعویض ها هم ایراد دارم. چرا مهدی عبدی باید آخر بازی به میدان برود؟ این بازیکن می تواند از ابتدا در میدان باشد. »

فنونی زاده در مورد دلیل افت پرسپولیس در لیگ امسال اظهار کرد: « من فکر می‌کنم یکی از دلایلی که پرسپولیس امسال افت داشته نداشتن یک بازیساز است. ما دائم می‌گوییم وحید امیری و مهدی ترابی این دو بازیکنان خوبی هستند ولی کسی نیست از این توانایی آن‌ها استفاده کند. در تیم ملی سردار آزمون کنار دست وحید امیری است که ۲۰ میلیون یورو قیمت دارد و پاس وحید را به گل تبدیل می کند اما نمی‌دانم خرید‌های پرسپولیس از کجا آمده‌اند که نمی‌توانند از قابلیت این بازیکن استفاده کند. حامد پاکدل بهترین بازیکن آلومینیوم بود که پرسپولیس این بازیکن را خرید ولی چرا باید در دقیقه ۸۹ وارد زمین شود؟ او تا بخواهد گرم شود که سوت پایان بازی را زده‌اند. پرسپولیس باید از شوک بیرون بیاید تا دوباره به همان پرسپولیس همیشگی تبدیل شود. فقط کادر فنی باید هرچه زودتر و تا دیر نشده دست به کار شود. »

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه «پرسپولیس با سیستم سه دفاعه عملکرد خوبی ندارد و باید به سیستم 2-4-4 یا 1-3-2-4 برگردد.»، خاطرنشان کرد: من کلا نمی‌پسندم تیم با یک مهاجم بازی کند. ما در محوطه جریمه با کمبود نفرات روبه‌رو هستیم. هر زمان پرسپولیس با دو مهاجم بازی کند، شاداب است و به رقیب خود فشار می‌آورد. نمی‌دانم چه اصراری به سیستم سه دفاعه است و پرسپولیس که پنج قهرمانی متوالی کسب کرده، باید با دو مهاجم وارد زمین شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار