در گفت‌وگو با پانا تشریح شد؛

ماجرای اختلاف دو دانشگاه برای ساخت یک بیمارستان

تهران (پانا) - امام جمعه پیشوا از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی بیمارستان این شهرستان در روزهای آینده خبر داد و گفت با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به زودی این بیمارستان فعال و مردم در آینده نزدیک می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای اختلاف دو دانشگاه برای ساخت یک بیمارستان

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله باقری امام جمعه پیشوا (تهران) در گفت‌وگو با پانا، درباره مشکلات بیمارستان پیشوا گفت: «این شهر در 30 کیلومتری پایتخت کشور است، اما متأسفانه جزو معدود شهرستان‌هایی است که تخت بیمارستانی ندارد.»

وی با اشاره به خدمات مردم پیشوا به انقلاب اسلامی تصریح کرد: «حق این مردم نیست که با جمعیت دویست هزار نفری خود تخت بیمارستانی نداشته باشند.»

امام جمعه پیشوا از تعهد دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت بیمارستان 96 تخت خوابی در دوازده سال پیش گفت: «متأسفانه این کار در حد یک اسکلت یعنی 15 درصد پیشرفت داشته است و اکنون کار رها شده است. با پیگیری‌های ما مشخص شد که اختلافی بین دانشگاه آزاد و دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد؛ در این وضعیت مردم به دلیل نبود امکانات درمانی در همین شیوع بیماری کرونا، بسیاری از عزیزان خود را از دست دادند.»

وی در بیان توضیحاتی از پیگیری‌های خود از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: «دانشگاه آزاد ادعا می‌کرد که پول ساخت این بیمارستان را ندارد و برای تحویل همین بیمارستان پانزده درصد ساخته شده به دانشگاه شهید بهشتی 150 میلیارد تومان مطالبه می‌کرد.»

وی به جلسات با آقایان قالیباف رئیس مجلس، ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد، آقامیری رئیس دانشگاه آزاد تهران و حتی وزرای اسبق بهداشت، قاضی‌زاده هاشمی و نمکی و دیگران اشاره کرد و ابراز داشت: «اختلافی بین مسئولان شهرستان هم وجود داشت که در گام نخست در شهرستان اجماعی ایجاد کردیم و در جلسات خصوصی و عمومی مطالبه‌گری را شروع کردیم. فرمانداری، نمایندگان مجلس، دادستان، رئیس دادگستری و دیگران پای کار آمدند؛ رئیس دادگستری حکم برای خلع ید دانشگاه آزاد می‌دادند که پس گرفته شود که این مسأله حل شد.»

حجت الاسلام باقری از جلسه با فرماندار جدید پیشوا سخن گفت و توضیح داد: «در جلسه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تهران همه مسئولان تأمین شهرستان بودند که قطعی شد که بیمارستان شروع به ساخت کند. با مطالبه‌گری 150 میلیارد تومان جذب کردیم.»

وی درباره نوع مطالبه‌گری انجام شده گفت: «مردم، فضای مجازی، مسئولان و بزرگان شهرستان را پای کار آوردیم و اکنون بعد از دوازده سال پیگیری هفته بعد کار از نو شروع خواهد شد و 150 میلیارد تومان بودجه به دست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحویل داده می‌شود و کار شروع خواهد شد. این موفقیت تنها حاصل پیگیری‌های نهاد نماز جمعه نبوده است، اما نهاد نماز جمعه، شخص امام جمعه و مجموعه نماز جمعه در این داستان مؤثر اصلی بوده است؛ علیرغم اینکه بنده به عنوان امام جمعه می‌توانستم اعلام کنم که وظیفه‌ای ندارم و فرماندار و نماینده مجلس را مسئول بدانم. در تمام جلسات حضور داشتم و حتی خیلی از جلسات را خودم ترتیب داده‌ام؛ خیلی از مطالبه‌گری‌ها که باعث شد کار از سر گرفته شود، از طریق نماز جمعه و تریبون نماز جمعه بوده است که کار به اینجا رسیده است.»

شهرستان پیشوا که مرکز آن شهر پیشوا است؛ متشکل از بخش‌های مرکزی شامل دهستان‌های عسگریه و پیشوا و بخش جلیل‌آباد شامل دهستان‌های جلیل‌آباد و طارند است. شهرستان پیشوا تا سال ۱۳۸۹ بخشی از شهرستان ورامین بود که در آن سال به شهرستان پیشوا ارتقا یافت. بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش پیشوای شهرستان ورامین در سال ۱۳۸۵ برابر با ۶۹٬۹۹۵ نفر بوده‌است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، جمعیت شهرستان پیشوا ۷۵٬۷۵۴ نفر برآورد شده‌است؛ اما در سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان پیشوا ۸۶۶۰۱ نفر اعلام شد. پیشوا یکی از شهرستان‌های استان تهران است که به رغم برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مناطق بکر و تاریخی نزدیک به ۵ هزار سال، بسیار کم شناخته شده و باید به عنوان یکی از هدف‌های گردشگری، از نو آن را شناخت. چنانچه نام این شهر در شاهنامه فردوسی نیز مرکز قیام کیومرث برای جهان گشایی آورده شده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار