مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، در مراسم انتخابات شورای دانش‌آموزی:

شورای دانش‌آموزی؛ نهادی برای توسعه همیاری در امور آموزشی و پرورشی مدارس است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، کسب مهارت‌های زندگی، تمرین مسئولیت‌پذیری، تقویت اعتماد به نفس و توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی را از اهداف شورای دانش‌آموزی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی؛ نهادی برای توسعه همیاری در امور آموزشی و پرورشی مدارس است

سعید جهانشاهی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در جریان انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه فیض کاشانی عنوان کرد: «امسال بیست و چهارمین انتخابات شورای دانش‌آموزی، همزمان در مدارس کل کشور به صورت حضوری و مجازی در ۱۹ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد.»

جهانشاهی ادامه داد: «هر ساله به صورت متوسط در کشور، یک انتخابات برگزار می شود. یکی از انتخابات مهم دانش آموزان، انتخاب شورای دانش‌آموزی در مدارس است. شورای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان مهم مدرسه، در تصمیم گیری های مدرسه شرکت می کنند و به دیگر ارکان مدرسه کمک می کنند.»

وی افزود: «نامزدهای انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین مسئولیت‌پذیری، ایده‌پردازی و عمل انجام می‌دهند. از طرفی دانش‌آموزانی که اعضای شورای دانش‌آموزی مدرسه را با رأی خویش انتخاب می کنند، تصمیم می‌گیرند چه کسانی رابط و‌ پل ارتباطی آنها در مدرسه باشند و آنها نیز به نوبه خود در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مدرسه شرکت می کنند و در سرنوشت مدرسه خویش هر چند کوچک، مشارکت می کنند.»

جهانشاهی در ادامه درباره اهداف شورای دانش آموزی گفت: «از اهداف شورای دانش آموزی می توان به ایجاد بسترهای مناسب و مساعد برای ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان و همچنین کسب مهارت های زندگی، تمرین مسئولیت پذیری، تقویت اعتماد به نفس و توسعه و تقویت فعالیت های گروهی با هدف ایجاد شادابی و نشاط و انگیزش بیشتر دانش آموزان اشاره کرد.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با اشاره به انتخابات دانش آموزی و نحوه تبلیغ آن گفت: «یکی از جلوه های این انتخابات، نحوه تبلیغ دانش آموزان به ویژه شعارها، صحبت ها، نظرات و برنامه های متنوع و جذابی است که دانش آموزان در ایام انتخابات مطرح می کنند.»

وی در آخر ضمن تشکر از تمامی کارکنان مدرسه فیض کاشانی و مسئولان منطقه حاضر در انتخابات گفت: «شورای دانش آموزی؛ طلایه دار گام دوم انقلاب است. امیدوارم دانش آموزان و مسئولین مدرسه اهمیت هر چه تمام به این انتخابات بدهند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار