منصوره اسدی: خلاقیت، رکن اصلی کارآفرینی است 

تهران (پانا) - مسئول طرح خیریه امام رضا (ع)،  نمونه یک الگوی برتر است که توانسته مشکلات بسیاری از افراد بی بضاعت و بی اشتغال را با درایت و اراده و عزم قوی خود حل کند و برای بانوان اشتغال زایی کند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
منصوره اسدی: خلاقیت، رکن اصلی کارآفرینی است 

اسدی در گفت و گو با پانا درباره نحوه تشکیل خیریه امام رضا گفت: «از آنجا که ما در دنیایی زندگی می کنیم که هر ملتی کار آفرین نباشد، باخته است، اقدام به برپایی خیریه ای تحت عنوان خیریه امام رضا گرفتم. امروزه همه کشورهای پیشرفته در مسائل اقتصادی و فنی، عموماً به وسیله انسان هایی پیشرفت کرده اند که قدرت آفرینندگی داشته اند. بدیهی است که یکی از ارکان کارآفرینی، خلاقیت است و این خلاقیت ضلع بسیار مهم کارآفرینی است. با توسل به این نکته مهم تصمیم گرفتم که قدمی هر چند کوچک برای مردان و زنان بی بضاعت و بی اشتغال جامعه ام بردارم.»

وی ادامه داد: «از آنجا که راه اندازی پروژه های بزرگ، مکان و فضای بزرگ نیز می خواهد و من امکان داشتن مکانی بزرگ را نداشتم، اقدام به انجام کارهای کوچک تر کردم. در همین راستا ابتدا از تمامی مؤسسه های خیریه، مدارس و مساجد منطقه ۱۴ بازدید کردم. نیازمندان منطقه را شناسایی کردم و با کمک یک مؤسسه خیریه کارم را شروع کردم. برای شروع کار، با ۴ نفر از نیازمندان ملاقات کردم و بعد از گفتگو با آنان متوجه شدم که هیچ یک از آنان حرفه، تحصیلات و همچنین ارتباط اجتماعی بالایی ندارند و به همین علت تصمیم گرفتم از توانمندی و استعداد آنها برای کمک به اشتغال زایی آنان استفاده کنم. به این ترتیب اقدام به آموزش بازاریابی و آشنایی آن ها با مراکزی که به استعداد آن ها مربوط می شد کردم تا بتوانند با توجه به مهارتشان در آن مکان ها اقدام به فعالیت کنند و همین امر، ایجاد انگیزه، نشاط، شور و شوق و امید برای ادامه حیات را در آن ها بیشتر کرد و شادی مضاعفی را برای آنان به ارمغان آورد. به این ترتیب تعداد افراد بی بضاعتی که به من مراجعه کردند بیشتر و بیشتر شد تا جایی که برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی کردم و همین امر موجب رونق بیشتر در کارم شد.»

اسدی خاطرنشان کرد: «از آنجا که شرایط اقتصادی کشور ما اکنون در وضعیت خوبی به سر نمی برد، تنها اشتغال زایی، برای عده ای از نیازمندان نمی تواند کفاف زندگی آن ها را بدهد. در نتیجه سبدهای معیشتی و تهیه جهیزیه برای خانواده هایی که دختران دم بخت دارند، توسط خیریه امام رضا صورت می‌گیرد. اما من علاقه ای نداشتم تنها با سبد معیشتی و تهیه جهیزیه به نیازمندان کمک کنم. بلکه دوست داشتم هر فرد مستحق با توان خویش، اقدام به انجام کاری کند و در آن درآمدزایی داشته باشد. در این راستا من نیز به عنوان کاتالیزگری به آنها کمک کنم.»

این بانوی کارآفرین ایرانی تصریح کرد: «من خادم یار امام رضا علیه السلام هستم. یکی از وظایف که ما در آستان قدس رضوی داشتیم، ترویج نام امام رضا (ع) بود. به همین جهت علاوه بر اشتغال زایی اقدام به ترویج نام امام رضا و شناساندن آن حضرت به اقشار مختلف جامعه کردم. گروهی با اسم بازارچه امام رضا (ع) تشکیل دادم و هدف از تشکیل آن، آشنایی افراد با بازاریابی، بالا بردن روحیه دینی افراد و آشنایی با نام امام رضا( ع) است. از آنجایی که من معتقدم همه چیز در کنار هم است، برای رونق گرفتن کار، برای افراد بی بضاعت، نام امام رضا را نیز نشر می دهیم و با این کار علاوه بر دنیای افراد، بر آخرت آنها نیز تأثیرگذار است.»

وی درباره چگونگی افزایش روحیه افراد نیازمند توضیح داد: «از جمله کارهایی که من برای بالا بردن روحیه افراد انجام می دهم، تشویق کردن آنها برای ادامه دادن به مسیری است که در آن قرار دارند. به عنوان مثال ضمن اینکه برای بسیاری از کاسب ها تبلیغ انجام می دهم، در ازای گرفتن مبلغی برای خودم، تعدادی کالا برای افراد بی اشتغال با قیمتی بسیار ارزان تر تهیه می کنم و در اختیار آن ها قرار می دهم. در عوض آن ها با اضافه کردن بهایی بیشتر، اقدام به فروش آنها می کنند. این کار، یک‌ سود دو سویه است. چون هم کاسب و هم افراد بی بضاعت از آن سود می برند و هر دو به اندازه ای در کارشان رونق به وجود می آید.»

وی افزود: «با تفضل به نام امام رضا (ع)، افرادی در سراسر تهران بزرگ، فارغ از منطقه و ناحیه با من در ارتباط هستند و به دنبال شغلی برای کسب درآمد هستند و حتی در این امر، خیرین زیادی با من تماس گرفته اند و آمادگی خود را برای کمک و یاری رسانی به افراد بی بضاعت اعلام کردند.»

اسدی در آخر گفت: «اگر شما به خودتان ایمان داشته‌ باشید و حرکت کنید بهتر از آن است که تصمیم بگیرید در گوشه‌ای بنشینید و خودتان را درگیر محدودیت‌ها کنید. تا چشم دارید کتاب بخوانید و تا جان دارید آگاهانه زندگی کنید.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار