تزریق حدود ۱.۵ میلیون دز واکسن کرونا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت افرادی که واکسن سینوفارم و برکت را دریافت کردند باید به فاصله 4 ماه پس از تزریق نوبت دوم، دز سوم را دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تزریق حدود ۱.۵ میلیون دز واکسن کرونا در استان اردبیل

به‌گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تاکنون حدود یک و نیم میلیون دز واکسن کرونا در دز اول و دوم در استان اردبیل تزریق شده است، گفت: همه افرادی که جزو اولویت اول تزریق واکسن کرونا بوده اند، دُز سوم را دریافت خواهند کرد که طبق برنامه کادر درمان و بهداشت، ساکنان آسایشگاه‌های سالمندان، بیماران خاص و افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند دُز سوم را دریافت کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه در ابتدای تزریق واکسن کرونا، کادر درمان و سالمندان جامعه هدف بودند دز سوم نیز برای این افراد آغاز خواهد شد تا به تدریج سایر گروه‌ها وارد چرخه تزریق شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: افرادی که دز اول و دوم واکسن سینوفارم و برکت را دریافت کرده اند باید دز سوم را هم سینوفارم و برکت دریافت کنند که تمام اطلاعات لازم در سامانه و کارت واکسن افراد ثبت شده است.
حبیب زاده با بیان اینکه شیوع کرونا رفته رفته در استان بیشتر می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان گفت: هم اکنون شهرستان مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، گرمی و بیله سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، نمین، کوثر، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار