تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در اردبیل

اردبیل(پانا) - دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد: واجدان شرایط با مراجعه به مراکز تعیین شده، دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، معاونت امور بهداشتی این دانشگاه با صدور اطلاعیه‌ای از واجدان شرایط برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا دعوت کرد که جهت دریافت این نوبت واکسن به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

در این فراخوان از کلیه افراد بالای ۸۰ سال ساکن در استان اردبیل که چهار ماه از دریافت نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته، دعوت شده است که جهت دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی استان مراجعه کنند.

در این اطلاعیه همچنین از کارکنان بخش بهداشت و درمان استان نیز که حداقل چهار تا ۶ ماه از دریافت نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته، خواسته شده است که جهت دریافت نوبت چهارم واکسن خود در مراکز تعیین اقدام کنند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، تاکنون ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۵۹ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در استان اردبیل تزریق شده است و نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در استان اردبیل با ۹۹ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۵ هزار و ۶۹۱ دُز اعلام شده است.

همچنین نرخ تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در استان اردبیل به حدود ۸۹ درصد معادل ۸۵۱ هزار و ۹۸۵ دُز رسیده و این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

دُز سوم واکسن کرونا در استان اردبیل نیز برای ۳۹۴ هزار و ۶۸۳ نفر از شهروندان این استان تزریق شده که معادل ۴۱ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان استان، تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

بنا به اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ، افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار