مسئول سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی:

صیانت از کرامت معلم و جلوگیری از مخدوش شدن آن وظیفه عمومی جامعه است

ارومیه (پانا) - مسئول بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی گفت نباید اجازه داد کرامت معلم مخدوش و لکه‌دار شود که تخطئه معلم ‌به معنای واپسگرایی در دین است.

کد مطلب: ۱۲۲۷۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
صیانت از کرامت معلم و جلوگیری از مخدوش شدن آن وظیفه عمومی جامعه است

شهاب احمدی در نشست صمیمی سازمان بسیج فرهنگیان با شورای معاونین آموزش و پرورش آذربایجان غربی به ویژگی های یک معلم بسیجی اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از ارکان توجه به خدمت بیشتر، در لباس معلمی است، برای اینکه فرهنگ جامعه سالم باشد، بنابراین باید با همه وجود در خدمت مردم باشد و هیچ‌وقت عامل بیرونی نتواند وی را از این مسیر باز دارد.

احمدی هدف از برگزاری این نشست را تبیین و به چرخش انداختن رهنمودهای مقام معظم رهبری در نشست ویدئو کنفرانس با مسئولان آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در چند محور مهم رهنمودهای خود را بیان کردند که این محورها عبارت از سند تحول بنیادین، شایسته سالاری، عدالت آموزشی، تحول در نظام مشوق‌ها، حمایت از شأن و جایگاه معلم، در نهایت توجه مضاعف به امور پرورشی در آموزش و پرورش است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد معلم آن است که روح و منش معلمی را لحظه به لحظه در خود تقویت کند، چرا که معلمی، «شدن» است نه «بودن»، افزود: بنابراین معلم نیز برای آنکه از تحولات محیطی عقب نماند، باید روزآمدی خود را حفظ کرده و فناور پایه، معرفت بخش و مجرب نگر عمل کرده و با عمل فرهنگی خودجوش، شناخت لیزری برحذرباش های فرهنگی، تبدیل دانش ضمنی فرهنگی به دانش مستند، روح ائتلاف شناسی و مجاورت شناسی را تقویت و ضامن تقویت مبانی دینی و علمی در نظام تربیت رسمی و عمومی شود.

احمدی ضمن اشاره به فرا رسیدن روز دانش آموز خاطرنشان کرد: ١٣ آبان را باید به عنوان یک موقعیت و فضای پرورشی در نظر بگیریم. همچنین هفته بسیج دانش آموزی که یک هفته تمام ساحتی است و از عنوان روزهای آن هم مشخص است و باید در این هفته ها و در طول سال؛ از شهدای دانش آموز الگوسازی شود. باید توجه داشت؛ مشغله های مربوط به کرونا باعث نشود از فعالیت های پرورشی دور شویم و اردوگاه های ملی نباید به مخروبه تبدیل شوند.

مسئول بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و ادای احترام به ارواح طیبه شهدا و امام راحل (ره) گزارش مختصری از فعالیت های سازمان بسیج فرهنگیان ارائه کرد و از همکاری خوب معاونین و روسای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در اجرای برنامه ها تقدیر و تشکر کرد و در پایان نکاتی در خصوص نحوه عضویت فرهنگیان در بسیج بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار