فعالیت ۱۰۵ آموزش‌دهنده در طرح سوادآموزی کمیساریا در فارس

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت سهمیه دوره سوادآموزی در طرح کمیساریا ۶۰۰ نفر و در دوره انتقال ۵۳۰ نفر بوده که به طور کامل تحت پوشش قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۲۷۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۱۰۵ آموزش‌دهنده در طرح سوادآموزی کمیساریا در فارس

بهزاد نوروزی چگینی در نشست مشترک با نماینده دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در فارس و کارشناس امور اتباع خارجی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح آموزش مقدماتی رایانه یا همان ICDL، طرح آموزش نماز، حلقه‌های کتابخوانی، خواندن با خانواده و ...از جمله طرح‌های در حال اجرا در سواد آموزی فارس است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از طرح‌های بسیار مهم و البته حساس که زیر نظر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در فارس انجام می‌پذیرد طرح آموزش اتباع افغانستانی یا همان طرح کمیساریا است.

نوروزی چگینی گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید بر لزوم آموزش اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستانی در کشور جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند و دستور اکید فرموده‌اند که هیچ کدام از فرزندان افغانستانی چه آنانی که به صورت قانونی در ایران اقامت دارند و چه آنانی که مدارک قانونی حضور در کشور ما را ندارند نباید از تحصیل محروم شوند.
وی گفت: مقام معظم رهبری آموزش اتباع خارجی را به لحاظ ارتقاء سطح فرهنگ و مسائل دیگر به نفع کشور خودمان می‌دانند.
نوروزی چگینی گفت: در سال ۱۴۰۰ در طرح کمیساریا در دوره سوادآموزی ۶۰۰ نفر و در دوره انتقال ۵۳۰ نفر سهمیه به فارس اختصاص یافته بود که این حجم ابلاغی به طور کامل بین شهرها و مناطق مجری این طرح توزیع شده و تحت پوشش قرار گرفته است.
نوروزی چگینی افزود: فرایند ثبت نام،آموزش،امتحانات و دیگر فعالیت‌ها در این طرح از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: با پایان یافتن دی ماه باید همه فعالیت‌های طرح کمیساریا نیز به اتمام برسد و هر ساله مسائل و اسناد مالی مربوط به این طرح با حضور نماینده دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در فارس مورد نظارت و ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: تعداد ۱۰۵ نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در طرح سوادآموزی کمیساریا همکاری و فعالیت می‌کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان‌های ممسنی، مرودشت، لارستان و منطقه خشت و کمارج مجری طرح کمیساریا هستند.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در فارس نیز ضمن تقدیر از همکاری و هماهنگی حوزه سوادآموزی با این دفتر گفت: تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه سواد آموزی طرح کمیساریا صورت گرفته است و در جلساتی که در دفتر مرکزی در تهران برگزار می گردد نیز همیشه استان فارس یکی از استان‌های برتر و سرآمد در زمینه همکاری جهت آموزش سوادآموزی طرح کمیساریا بوده و همچنان است.

مرضیه خداداد افزود: انتظار می‌رود در راستای هم افزایی و هماهنگی‌های بیشتر جهت اجرای برنامه‌های طرح کمیساریا و آموزش اتباع خارجی جلسات بیشتری با حوزه معاونت سوادآموزی برگزار شود.
وی گفت: تقاضا داریم در بازدیدها نیز سعی شود بازدیدهای مشترکی از کلاس‌های مجری این طرح در شیراز و دیگر شهرستان‌های مجری این طرح انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار