مراسم تکریم و معارفه امامین جمعه شهر خورموج برگزار شد

بوشهر(پانا) - طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار، حجت‌الاسلام علی زاهددوست به عنوان امام جمعه جدید شهر خورموج معرفی و از 14 سال خدمت حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در سمت امامت جمعه این شهر تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تکریم و معارفه امامین جمعه شهر خورموج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز چهارشنبه 28 مهر، طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار، حجت‌الاسلام علی زاهددوست به عنوان امام جمعه جدید شهر خورموج معرفی و از 14 سال خدمت حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در سمت امامت جمعه این شهر تقدیر شد.
آیت الله صفایی بوشهری در این مراسم که در مصلای جمعه خورموج برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دشتی به واسطه عالم پروری و داشتن بزرگان دینی مدینة النور استان بوشهر و جنوب کشور است و خدمت رسانی به مردم این منطقه یکی از بهترین خیرات و برکاتی است که نصیب افراد لایق و شایسته می‌شود.
وی به سابقه درخشان دینی و فرهنگی دشتی اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگان این منطقه، شخصیت بزرگی مانند حضرت آیت الله سید علی نقی میانخره ای است که می‌توان وی را هم سنگ و هم وزن ابن مالک در ادبیات عرب دانست.
آیت الله صفایی بوشهری به سایر بزرگان دشتی مانند مرحوم آیت الله ابطحی، بحرانی، حاج میرزا احمد دشتی و بزرگان در قید حیاتی مانند امامی حجتی اشاره کرد و افزود: دشتی منطقه‌ای است که اگر کسی بخواهد دیانت در جامعه، بصیرت در مردم و ولایتمداری در رفتار ببیند انگشت اشاره به سمت مردم این منطقه می رود.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: مردم دشتی انقلابی، متدین، بزرگانش سرافراز و الهام بخش برای جامعه در تاریخ جنوب ایران و خلیج فارس و جهان تشیع هستند.
وی تاکید کرد: آثار قلمی بزرگان دشتی همیشه مایه مباهات و افتخار استان بوشهر بوده است.
امام جمعه بوشهر به نقش تاریخی مردم و علمای این منطقه در دفاع از کشور در نبرد با استعمار انگلیس اشاره کرد و افزود: مردم و بزرگان این منطقه همواره نقش بسیار بزرگی در دفاع از کشور داشته اند.
آیت الله صفایی بوشهری به خدمات ۱۴ ساله حجت الاسلام عبدالحسین مصلح به عنوان امام جمعه شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: این مایه افتخار است که مردم دشتی در چند مدت گذشته خواستار ادامه امامت جمعه سابق هستند و این نشان از قدرشناسی و قدردانی مردم و دوستی روحانیت و افتخاری برای روحانیت استان بوشهر است.
وی اضافه کرد: مردم بخش دلوار نیز در تماس های خود خواستار ادامه امامت جمعه حجت الاسلام زاهد دوست در دلوار بودند و این نشان از قدردانی و دوستی مردم دلوار از این روحانی ارزشمند دارد.
امام جمعه بوشهر از استاندار و مسئولان این استان خواست توجه ویژه‌ای برای پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان دشتی داشته باشند و افزود: مردم این شهرستان در ۴۲ سال گذشته فراتر از وظایف خود همه تعهدات را نسبت به انقلاب انجام داده اند و این وظیفه ما است که زمینه توسعه و پیشرفت این شهرستان را فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وحدت نیروها و مسئولان و اشتراک دیدگاه‌های آنها مهمترین عامل برای پیشرفت و توسعه هر منطقه است.
در این مراسم حجت الاسلام علی زاهد دوست به عنوان امام جمعه جدید شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی معرفی و از خدمات حجت الاسلام عبدالحسین مصلح قدردانی شد.
پس از این مراسم نیز با حضور آیت الله صفایی بوشهری مجتمع فرهنگی مذهبی الزهراء خورموج افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار