دومین نشریه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان منتشر شد

لاهیجان (پانا) - دومین نشریه داخلی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دومین نشریه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان دومین نشریه داخلی خود را در تابستان 1400 منتشر کرد.
این نشریه 47 صفحه ای ابتدا با یادداشتی از شجاع الدین طایفه دبیر نشریه با توصیفی از شهر لاهیجان آغاز می شود. در ادامه مطلبی از ابراهیم آذرپور پژوهشگر و نویسنده جوان لاهیجانی در خصوص نوروز بل جشن آغاز سال نو 1595 گیلانی ادامه می یابد.
در صفحه چهارم این نشریه محمود اصغری نویسنده و استاد دانشگاه به موضوعی با عنوان مفاخر پژوهی و مفاخرشناسی، آموزه ای برای نسل جوان، هوای تازه جامعه پرداخته است.
«مهکامه محصص بانوی شعر گیلان» به اهتمام دکتر بهمن مشفقی دیگر مطلبی است که می‌توانید آن را دراین نشریه مطالعه کنید. همچنین برگزیده ای از نامه های پروین اعتصامی به مهکامه محصص توسط رضا بژکول و شجاع الدین طایفه در این نشریه آورده شده است.
در پایان چند مطللب خواندنی دیگر با عنوان «باور و باروری توسعه، تنها با فرهنگ امکان پذیر است و بس» توسط سید حجت مهدوی سعیدی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و رییس انجمن مفاخر «رندی در اشعار حافظ»(برگرفته از سخنرانی دکتر عباس مشعوفی در همایش دمی با حافظ آبان 98 ) و تکلمه ای بر داستان رندی در اشعار حافظ از شجاع الدین طایفه و نجوای عاشقانه اکبر شاهانی مقدم با عنوان «کز سنگ ناله خیزد» دراین نشریه درج شده است.
شناسایی مفاخر فرهنگی و پدیدآورندگان آثار مختلف در زمینه ادبی، علمی ،هنری و دیگر جنبه های اجتماعی از اهداف این انجمن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار