ابتکار در گفت‌وگو با پانا بررسی کرد؛

لوایح زنان که در دولت دوازدهم به سرانجام نرسید

تهران (پانا) - دولت دوازدهم لوایح زیادی را در حوزه زنان به سرانجام رساند اما بسیاری از لوایح در این حوزه علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفت به سرانجام نرسید و ادامه رسیدگی به آن به دولت سیزدهم موکول شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
لوایح زنان که در دولت دوازدهم به سرانجام نرسید

معصومه ابتکار،‌ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که کدام لوایح حوزه زنان در دولت دوازدهم به سرانجام نرسید، اظهار کرد: «لایحه منع ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال موسوم به لایحه کودک همسری دغدغه معاونت بود زیرا موضوع کودک‌همسری بحث آگاهی و آموزش است. این لایحه هنوز در مسیر دولت قرار دارد و امید است که دولت بعدی، آن را به تصویب نهایی برساند.»

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری ادامه داد:‌ «همچنین لایحه برابری دیه زن و مرد نیز علی‌رغم داشتن سند پشتیبان و برگزاری نشست‌های فقهی و حقوقی به نتیجه نرسید. قوه قضاییه درباره تصویب این لایحه به ما اعلام کرد که ضرورتی برای آن وجود ندارد زیرا قوانین جایگزین برای لایحه وجود دارد. البته اعتقاد داریم که این لایحه بسیار اهمیت دارد.»

وی تاکید کرد:‌ «لایحه اصلاح قانون اجرت المثل برای زنان نیز که مشکلات قانونی در خصوص دریافت اجرت المثل برای زنان وجود دارد به سرانجام نرسید.»

ابتکار خاطرنشان کرد:‌ «در لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت موضوع اخذ اجازه خروج کشور زن از شوهر در نظر گرفته شده اما برای اصلاح قوانین گذرنامه برای زنان، لایحه جداگانه‌ای ارائه دادیم که با مخالفت برخی دستگاه‌ها مواجه شد و لایحه به سرانجام نرسید.»

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت:‌ «همچنین از رئیس قوه قضاییه در خصوص افزایش سهمیه زنان در آزمون قضات که درخواست زنان حقوق‌دان بوده است، مطالباتی صورت گرفت اما تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.»

وی تاکید کرد:‌ همچنین لایحه پلیس اطفال نیز در دولت دوازدهم تهیه شد و معاونت زنان در مراحل تدوین آن بسیار فعال بود. این لایحه هم‌اکنون در دست مجلس است و انتظار می‌رود به سرانجام برسد زیرا به رعایت حقوق اطفال و توجه بیشتر به اهمیت و شان خانواده کمک می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار