استاندار زنجان در جلسه با مدیران پژوهشسراهای دانش‌آموزی استان:

پژوهشسراهای دانش‌آموزی بایستی به محل تحقیق و پژوهش دانش‌آموزان تبدیل شوند

زنجان (پانا)- جلسه تخصصی مدیران پژوهشسراهای دانش‌آموزی با حضور استاندار زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشسراهای دانش‌آموزی بایستی به محل تحقیق و پژوهش دانش‌آموزان تبدیل شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش، پژوهش سراهای دانش آموزی را مهم ترین کانون توسعه فعالیت های تحقیق و پژوهش برشمرد و تاکید کرد: بایستی زمینه ای فراهم شود تا کارآمدترین افراد جذب پژوهش سراهای دانش آموزی شوند.

وی ضمن تاکید بر تلفیق علم و عمل در فرآیند آموزش، پژوهشسراهای دانش آموزی را داعیه دار تقریب دانش های نظری با علوم و مهارت های عملی برشمرد.

حقیقی خطاب به مدیران پژوهشسراهای دانش آموزی تاکید کرد: پژوهشسراهای دانش آموزی بایستی محل تحقیق و پژوهش دانش آموزان تبدیل شود.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به لزوم حمایت های مادی و معنوی از پژوهشسراهای دانش آموزی و استفاده از ظرفیت برون سازمانیآموزشی و پرورشی، ایجاد ارتباط سیستماتیک پژوهشسراهای دانش آموزی با مراکز و سازمان های علمی و تحقیقاتی را لازم و ضروری دانست.

وی با اشاره به نقش هیئت امنای پژوهشسراهای دانش آموزی در توسعه کمی و کیفی این مراکز، به مشارکت فعالانه اعضای انتخاب و انتصاب هیئت امنای این مراکز تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه حسن مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشسراهای دانش آموزی ، به بخشی ازموفقیت های کسب شده توسط دانش آموزان در کنکور سراسری و المپیادهای علمی اشاره کرد و روند فعالیت های آموزشی و پرورشی استان را در همه زمینه ها رو به رشد دانست.

احصاء نیازمندی های تجهیزاتی و فضای کالبدی پژوهشسراهای دانش آموزی، تعریف محور ارتباط با سازمان ها و مراکز علمی و تحقیقاتی من جمله ستاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری و...با پژوهشسراهای دانش آموزی از جمله تاکیدات مقام عالی استان در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار