معاون استاندار زنجان در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دستگاه تعلیم و تربیت استان:

پژوهش عامل پیشرفت و توسعه کشور است

زنجان (پانا) - معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری زنجان آموزش پژوهش و تحقیق به دانش‌آموزان را ضروری عنوان کرد و گفت پژوهش عامل پیشرفت و توسعه کشور است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش عامل پیشرفت و توسعه کشور است

مرتضی شهامی، در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه برای حرکت باید هدف بزرگی داشته باشیم، اظهار کرد: اگر از بالا به کشور خود نگاه کنیم مشاهده خواهیم کرد که در حوزه‌هایی همچون انرژی هسته‌ای، خودروسازی، لیزر فیبری، سلول‌های بنیادی و ... ورود کرده‌ایم و اتفاقاتی رخ می‌دهد که در کشورهای انگشت‌شماری این دانش‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: پژوهش عاملی است که پیشرفت و توسعه کشور را به نتیجه می‌رساند و به هر اندازه که به پژوهش اهمیت دهیم قدرت کشور در آینده را افزایش داده و موجب آبادی کشور خواهیم شد. باید زحمت بکشیم تا آینده این مملکت را بسازیم.

معاون مدیریت توسعه و منابع استاندار زنجان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین‌ کارهایی که آموزش و پرورش باید به دانش‌آموزان آموزش دهد، پژوهش است. باید به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود تا در کل زندگی خود پژوهشگری کرده و برای آبادانی، پیشرفت و توسعه کشور خود کار کنند که نتیجه پژوهش و کار آن‌ها موجب آبادانی این مرز و بوم خواهد شد.

شهامی با بیان اینکه پژوهش را در دو حوزه پژوهش قهرمانی و پژوهش همگانی دنبال کنید، ادامه داد: از ابزارهای مختلف همچون جشنواره‌ها، مسابقات علمی، رویدادهای پژوهشی و علمی و ... که موجب ایجاد انگیزه می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت پژوهش هدایت شوند استفاده کنید تا مصرف کننده بار نیایند؛ تلاش کرده و برای پیدا کردن راه‌حل یک موضوع فکر کنند و این‌گونه می‌توانیم آینده کشور را زیباتر بسازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار