اولین جلسه هم‌اندیشی یادواره­ کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان منطقه ۴ برگزار شد

تهران(پانا) - در جلسه هم‌اندیشی کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان که در منطقه ۴ برگزار شد، بر تشکیل کارگروه‌های مربوط به کنگره در سطح مدارس، تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه هم‌اندیشی یادواره­ کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان منطقه ۴ برگزار شد

نخستین جلسه هم اندیشی کنگره شهدای دانش ­آموز و فرهنگیان با هدف خلاقیت و ابتکار فرهنگیان در اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ برگزار شد.

در این نشست که با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، ابوالقاسم رضایی فرمانده بسیج منطقه، علی گلشن؛ معاون پرورشی و فرهنگی، زمانی نژاد؛ معاون پژوهش و برنامه ریزی، فرحناز صالحی؛ کارشناس مسئول قرآن و عترت و محبوبه سادات نقوی کارشناس مسئول فرهنگی و هنری شهر تهران برگزار شد، شرح وظایف، برنامه ها و اهداف این رخداد مهم نقد و بررسی شد.

محمدحسین لونی، درباره رویکردها و ضرورت توجه بیشتر دانش‌آموزان به فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت و اهمیت این کنگره گفت: گرامیداشت یاد شهدا پیامی برای رشد و تجلی استعداد دانش‌آموزان دارد و باید در برنامه سند تحول برنامه یادواره شهدا گنجانده شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تشکیل کارگروه در سطح مدارس را ضروری دانست و در ادامه گفت: تشکیل کارگروه نظیر جمع ­آوری و تدوین آثار شهدا، طرح و برنامه و پشتییبانی، مستندسازی، یادواره ­ها، روایتگری، تدوین و انتشار، تکریم خانواده شهدا، نظارت و ارزیابی کنگره، ایمنی و حراست کنگره، روابط عمومی و رسانه، فرهنگی و جشنواره ها است که هر کارگروه در طول سال ۱۴۰۰ اهداف و ماموریت­ های مختص خود را دنبال خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه پرورشی وظیفه دارد با گرامیداشت نام و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش­ آموز زمینه ایجاد ارتباط معنایی بین نسلی که حادثه پرافتخار دفاع مقدس را رقم زدند با نسل امروز و فردای انقلاب اسلامی را فراهم کند، افزود: در برنامه حوزه پرورشی باید یادواره شهدا با خلاقیت و ابتکار فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شود و یاد شهداو خاطرات و آثار آنها در سطح منطقه جمع آوری شود.

ابوالقاسم رضایی فرمانده بسیج منطقه ۴ در این جلسه با اشاره به اینکه کنگره سراسری شهدای فرهنگی و دانش آموزی در منطقه با حضور ارگانهای دیگر در این منطقه ضروری دانست و گفت: دعوت از شهرداری و بنیاد شهید و دیگر ارگانها کمک شایانی در این رسالت بزرگ خواهد کرد و این مهم با همت و مساعی همه ارگان ها و با همکاری ویژه سازمان بسیج دانش ­آموزی و فرهنگیان رخ دهد.

در این جلسه مسئولان کارگروه­ ها نیز در خصوص چگونگی برگزاری کنگره و یادواره­ ها هم ­اندیشی و گفت و گو کردند و برنامه ها و پیشنهادات خود را ارائه دادند که از جمله ایجاد کانال برای کنگره و صبحگاه مشترک به یاد شهدای فرهنگی و دانش آموزان و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و ابتکاراتی مثل برگه های امتحانی شهدا و دیواری در مدارس به نام شهدایی که خانواده هایشان درآن تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار