در منطقه ۴ صورت گرفت؛

فراهم‌شدن امکانات رفاهی وآموزشی برای دانش‌آموزان بسیجی

تهران (پانا) - فرمانده بسیج منطقه ۴ از فراهم‌شدن امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی مناسب برای اعضای بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزان منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فراهم‌شدن امکانات رفاهی وآموزشی  برای دانش‌آموزان بسیجی

ابوالقاسم رضایی؛ فرمانده بسیج منطقه ۴، ضمن تبریک به همه بسیجیان فرهنگی گفت: علت نام گذاری هفته بسیج دانش آموزی بر مبنای این است که، با تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) در ۵ آذر سال ١٣۵٨ فرمان تشکیل بسیج مستضعفین صادر شد و در شرایطی که تهدید جدی از استکبار جهانی برای انقلاب اسلامی متصور بود؛ دانشجویان پیرو خط امام در ١٣ آبان ١٣۵٨ قانون توطئه و براندازی را که همان لانه جاسوسی که پایگاه ثابت استکبار جهانی بود شناسایی و بعد از نماز جمعه آنجا را تسخیر کردند و اسناد سری و اسنادی که دست خیلی از نفوذی ها را باز می کرد در آنجا برملا کردند و کارکنان سفارت را در اختیار گرفتند و در شرایطی که کسی جرات نداشت کوچکترین اعتراضی را بر زیاده خواهی هایشان داشته باشد. این اقدام ارزشمند دانشجویان امام راحل مورد حمایت امام بزرگوارمان قرار گرفت و ایشان فرمودند: این انقلابی بزرگتر از انقلاب اول است.»

وی در ادامه گفت: در شرایطی که استکبار جهانی سیلی محکمی را از امت هوشیار و بصیر ولایت مدار انقلاب اسلامی خورده بود و با وجود تهدیدها؛ جمهوری اسلامی مقاومت کرد و به خاطر دارم که آنها ناوهایشان را حرکت دادند تا بتواند ایجاد رعب و وحشت کنند و بعد از این اتفاق امام ما فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و بسیج مستضعفین در ۵ آذر سال١٣۵٨ تشکیل شد و ماموریت سازماندهی و جذب به کارگیری را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار کردند.

رضایی با اشاره به عملکرد بسیج گفت: کارنامه بسیج کارنامه بسیار درخشانی است و همه ما مطلع هستیم که همه بسیجیان انقلاب اسلامی چه حماسه هایی به ویژه در دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس انجام دادند و امروز هم شاهد هستیم و در تمام عرصه ها ایفای نقش و ایفای ماموریت می کنند و تشکل معنوی و الهی در تمام اقشار امروز وجود دارد و چشم طمع دشمنان را قطع کرده اند. اگر این تشکل مردمی نبود قطعا ما آسیب های بسیار جدی را از سوی دشمنان داخلی و خارجی متحمل می شدیم.

رضایی با اشاره به برنامه بسیج دانش آموزی گفت: بسیج دانش آموزی با برنامه بسیار تاثیرگذار فعالیت خود را دنبال می کند و هفته بسیج که نشان از اقتدار، امنیت و اعتقاد در اقشار مختلف است و افتخار آموزش وپرورش است در دفاع مقدس بیش از ٢۶ هزار دانش آموز شهید و بیش از ۵ هزار معلم شهید را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده بسیج دانش آموزی گفت: بسیج دانش آموزی همچنین از امکانات رفاهی که برای اعضای بسیج در نظر گرفته شده است، می تواند استفاده کند.

زهره علی نیا کهن؛ جانشین فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران منطقه ۴ در پاسخ به پانا که چه امکانات رفاهی برای اعضای بسیج فرهنگیان در نظر گرفته شده است، گفت: با ارائه کارت بسیج به منظور سلامت جسمی فرهنگیان می توانند از استخر دو کوهه استفاده کنند و صندوق ذخیره برای فرهنگیان بسیجی جهت کمک رفاهی و معیشتی در نظر گرفته شده است و برای همکاران فرهنگی زائر امام رضا (ع) جهت رفاه در زمان اقامت در مشهد مقدس برای رفاه فرهنگیان منطقه در نظر گرفته شده است.

کهن در زمینه خدمات درمانی بسیجیان گفت: به منظور رفاه همکاران بسیجی با رای زنی مسولان این منطقه در قسمت داندانپزشکی و بهداشت و درمانی افراد دچار مشکلی باشند، خدمات با قیمت مناسب تری در اختیار اعضای بسیج ارائه می شود.

وی در ادامه به نیروهای جهادی در بسیج فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا در قسمت بهداشت و درمان و تهیه و توزیع سبد کالا به افراد بی بضاعت و در بحران کمبود ماسک به صورت داوطلبانه و تلاش مضاعف به دوخت ماسک اقدام کردند و برای اعضای خود که حتی شغل آزاد دارند، خدمات بیمه بازنشستگی و امکانات درمانی در نظر گرفته است.

کهن با اشاره به عضوگیری برای ثبت نام دانش آموزان در «سامانه کشوری ناب» گفت: جذب دانش آموزان از طریق معلمان در مدارس انجام می شود و اعضای فعال دانش آموز هم در این سازمان می توانند از این امکانات برحسب نیازشان در آینده شغلی و تحصیلی بهره ببرند.

وی همچنین در امر آموزش به توانمندسازی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان از طریق ارتباط در مدرسه و مسجد و خانه می توانند آموزش‌های لازم را کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار