علیرضا یوسفوندی؛ معاون حوزه رسانه مرکز مطالعات راهبردی گام دوم انقلاب در گفت و گو با پانا گفت:

ما جوانان باید پیش گام در شکستن محاصره های تبلیغاتی باشیم

تهران(پانا)- معاون حوزه رسانه مرکز مطالعات راهبردی گام دوم انقلاب، هدف سیاست های تبلیغی و رسانه ای قوی دشمن را مایوس سازی مردم بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ما جوانان باید پیش گام در شکستن محاصره های تبلیغاتی باشیم
علیرضا یوسفوندی؛ معاون حوزه رسانه مرکز مطالعات راهبردی گام دوم انقلاب، در گفت و گو با پانا در مورد اهداف و سیر اجرایی فعالیت های مرکز مطالعات گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سازی اسلامی و به دنبال آن رویشهای جوانه های انقلاب اسلامی در شرق و غرب عالم شروع شد. نظام جمهوری اسلامی برآمده از متن انقلاب و ترکیب یافته از ساختار جمهوریت و اساس اسلامیت، بر پایه‌ ارزشهای الهی و فطری انسانی از عدالت و آزادی تا استکبارستیزی و کمک به مستضعفان استقرار یافت.
وی افزود: در طول این چهل و اندی سال همیشه سیاست های تبلیغی و رسانه ای دشمن قوی بوده است و فعال ترین برنامه های آنها که هدفش مایوس سازی مردم است؛ در دستور کارشان بوده است. آنان با انتشار خبرهای دروغ، تحلیل مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و بزرگ و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، برای رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند.
یوسفوندی اظهار کرد: موارد فوق برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است؛ البته در برنامه های دنباله های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده است که با استفاده از آزادی ها در خدمت دشمن حرکت می کنند. ما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشیم که هدف اصلی ما در این مرکز این است که با همکاری یکدیگر این کار را به سرانجام برسانیم.
معاون حوزه رسانه مرکز مطالعات راهبردی گام دوم انقلاب در مورد اهداف این مرکز تصریح کرد: اهداف کلی و غایت این پروژه تبیین مبانی، شناخت جوانان و نوجوانان با خط مشی انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب با محوریت بیانات مقام معظم رهبری، تقویت روحیه فعالیت انقلابی و استکبار ستیزی در پرتوی محتوای بیانیه گام دوم، شناخت مبانی استقلال وآزادی و ..است.
یوسفوندی در مورد سیر اجرایی این برنامه گفت: سیر اجرایی پروژه با محوریت تبیین عناصر، مفاهیم و ارزشهای بیانیه‌ گام دوم انقلاب به صورت کاملا غیرمستقیم از طریق بررسی و پژوهش موضوعی خط به خط بیانیه صورت می گیرد. هر قسمت از برنامه به تفضیل به موضوعی از مفاد و موضوعات و مفاهیم مطرح شده در بیانیه اختصاص خواهد داشت.
وی در ادامه اضافه کرد: در مورد طرح مسئله، کسب دانش پایه، حفظ سیر فکری برنامه و جلب مشارکت مخاطب در گفت و گو، تدابیر خاصی اندیشیده شده است. هر قسمت از برنامه با ارائه مستندی درباره‌ی موضوع مورد بحث آغاز می شود و سپس با طرح مسئله توسط یکی از اعضای گفت و گو، گفتمان چند جانبه ای شروع می شود و هر یک از پژوهشگران جوان دخیل در گفتمان درصدد پاسخگویی و بررسی مسئله‌ طرح شده، به گفت و گو می پردازند.
در پایان معاون حوزه رسانه مرکز مطالعات راهبردی گام دوم انقلاب با تاکید بر نقش مهم جوانان در حوزه رسانه خواستار مشارکت بیشتر نسل آینده ساز انقلاب در این زمینه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار