رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک چهارم کرونا شد

کرونا جان ۲ بیمار دیگر را گرفت / فروردین و اردیبهشت خطرناک ترین زمان ممکن کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرداد با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، این استان وارد پیک چهارم بیماری کرونا شد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کهگیلویه و بویراحمد وارد  پیک چهارم کرونا شد

پرویز یزدان پناه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌ها گفت: استان کهیگلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت پس از استان خوزستان بالاترین خیز و بستری کرونا را در کشور دارد.

یزدان پناه افزود: با توجه به آمار روزافزون تعداد موارد مثبت کرونا در کهگلویه و بویراحمد از این نظر هم به نسبت جمعیت مقام چهارم کشور را داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم ضمن ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در استان از فرمانداران خواست با هوشیاری و دقت تا قبل از پایان فروردین ماه با توجه به در پیش بودن انتخابات و آتش سوزی‌ها و احتمال سخت شدن وضعیت شیوع کرونا آمادگی لازم برای مهار هر چه بهتر این ویروس را داشته باشند.
حسین کلانتری با بیان اینکه برخورد پلیسی و سخت گیرانه برای کنترل کرونا بازدارنده نیست گفت: بجای برخورد پلیسی با متخلفان پیشگیری از بروز تخلفات دستور العمل‌های بهداشتی بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع کرونا و کاهش تعداد مبتلایان و کنترل این بیماری در استان است.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا دراستان و به تبع آن افزایش آزمایش‌های مولوکلی به شدت پیگیر هستیم تا دومین آزمایشگاه ملوکولی در استان راه اندازی شود.

کرونا جان 2 بیمار کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را گرفت

با فوت دو نفر دیگر در 24 ساعت گذشته شمار قربانیان کرونا در این استان به 473 نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ 239 بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند از این تعداد 61 بیمار کرونایی قطعی بوده و 15 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

از زمان آغاز این بیماری تاکنون 27 هزار و 149 بیمار کرونایی در استان بهبود یافته اند.

فروردین و اردیبهشت خطرناک ترین زمان ممکن کرونا در استان


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از کسانیکه در سفر می باشند خواست سریعا به خانه های خود برگردند، از حضور در هر نوع تجمع با هر انگیزه ای خودداری کنند، دورهمی های خانوادگی برای مدتی کاملا تعطیل شوند، کسانیکه با بیماری تماس داشته اند حتما برای انجام تست به مراکز ١٦ ساعته مراجعه نمایند، بیماران حتما محل قرنطینه خود را ترک ننمایند، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دستها، دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و بازارها کاملا رعایت شود، از حضور در مراکز پرخطر مانند بیمارستانها، موسسات پزشکی و مطب ها بجز در موارد ضروری خودداری شود.
یزدانپناه خاطر نشان کرد: امیدواریم با همراهی و مشارکت آگاهانه مردم بتوانیم با تلفات کمتری از این خیز عبور نماییم. بهرحال خیز بیماری کرونا در ماه های فروردین و اردیبهشت ١٤٠٠ خطرناک ترین زمان ممکن در روند بیماری می باشد و انشاالله با تسریع تزریق واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد خیز های بعدی بیماری در استان نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار