اولویت های سازمان پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش چیست؟

معاون وزیر و رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان گفت: گسترش چتر خدمات سمپاد برای همه استعدادهای درخشان نخستین اولویت ماست.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اولویت های سازمان پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش چیست؟

الهام یاوری شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و مناطق آن در زاهدان اظهار کرد: معتقدیم حضور مدارس سمپاد در هر منطقه باید برای کل آموزش و پرورش و مدارس آنجا منشا خیر و برکت باشد.

وی افزود: دومین اولویت، پرورش متوازن فراگیر و همه جانبه استعدادهای درخشان است که به تمام ساحتی بودن آموزش و پرورش اشاره دارد؛ هر چند مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که نیاز به استقامت دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سومین اولویت ما نیز شناسایی استعدادهای درخشان به روش های متفاوت با بهره‌وری بالا و خطای کمتر است. یاوری ابزار امیدواری کرد: توجه به این اولویت‌ها باعث شروع یک حرکت جدید و تحول مثبت در آموزش و پرورش خواهد شد.

یاوری در بخش دیگری به وضعیت مدارس سمپاد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه درک درست و نگرشی همه‌جانبه ای نسبت به ماموریت سمپاد در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی افزود: نیروی‌های مدیریتی توانمند و قوی در استان سبب شده تا این درک درست و همه‌جانبه در مورد مدارس سمپاد شکل گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده از مدارس سمپاد سیستان و بلوچستان، به طور میانگین وضعیت فضاهای آموزشی سمپاد خوب بود اما در زمینه تجهیزات آموزشی قدری محرومیت مشاهده می شود. هر چند با همین امکانات نیز می‌توان کارهای ارزشمندی انجام داد که این موضوع در کارنامه مدارس سمپاد استان به خوبی قابل مشاهده است.

یاوری خاطر نشان کرد: مدارس سمپاد سیستان و بلوچستان دارای معلمان بسیار پرانگیزه و متعهدی است؛ همچنین دانش آموزان سمپاد استان بسیار قوی و مستعد هستند و مسئولیت ما در قبال این استان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد باید قدری در خصوص جشنواره‌های علمی سمپاد به خصوص المپیاد خوارزمی فعالیت بیشتری در مدارس سمپاد سیستان و بلوچستان انجام شود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار