تالیف5 هزار و 700 طرح پژوهشی توسط معلمان استان فارس در سال تحصیلی 1400-1399

شیراز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان استان فارس امسال 5 هزار 700 طرح پژوهشی را تالیف کردند که بعد از بررسی و داوری در مناطق مختلف 475 اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تالیف5 هزار و 700 طرح پژوهشی توسط معلمان استان فارس در سال تحصیلی 1400-1399

محسن کلاری در آیین تقدیر از معلمان و دانش‌آموزان برگزیده استانی عرصه پژوهش و فناوری گفت: در قرن 21 دانایی محور اصلی توسعه و پیشرفت است و جامعه دانا به پژوهش و تحقیق اهمیت خاصی قایل است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: نگاه پژوهش محور در جامعه موجب ایجاد یک فرهنگ پژوهشی می‌شود و این مساله دانش‌آموزانی پرسشگر تربیت می‌کند.
کلاری با تاکید بر اینکه حرکت به سمت ایجاد مدارس پژوهنده را باید در اولویت سیستم تعلیم و تربیت قرار دهیم، افزود: از سال ۱۳۹۹ دبیرخانه معلمان پژوهنده کشوری به مدت ۲ سال به فارس واگذار شده است که واگذاری دبیرخانه معلمان پژوهنده به فارس نشان از اهمیت دادن به این امر در آموزش و پرورش استان است و با تمام چالش ها و مشکلات پیش رو همیشه سعی کرده‌ایم از حوزه پژوهش غافل نشویم.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش‌و پرورش فارس در ادامه این مراسم گفت: از 141 طرح پژوهشی راه یافته به مرحله کشوری 10 طرح متعلق به معلمان فارسی است که از این بین 3 طرح استان رتبه اول کشوی را به دست آورده است.

سید مجتبی موسوی گفت: از ظرفیت معلمان پژوهشگر فارسی به خوبی می‌توان برای مرتفع نمودن مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش بهره گرفت.

وی گفت: در فرهنگ اسلامی و دینی ما بسیار به پژوهشگری و تحقیق توصیه شده است و ما باید با توجه به این امر پاسدار ارزش‌های دینی خود باشیم.
موسوی گفت: از 60 منطقه استان فارس تعداد 5 هزار و 700 طرح پژوهشی توسط معلمان تالیف شد که 81 طرح امتیاز بالای 100 را کسب کردند و 10 طرح اول به کشور ارسال شد.
وی با بیان اینکه امسال دبیرخانه کشوری معلمان پژوهنده به فارس واگذار شد افزود: آثار بیش از 15 هزار معلم پژوهنده از 16 استان کشور در سامانه شهید فخری زاده (برنامه کشوری معلم پژوهنده) توسط 72 داور متخصص داوری و نتایج آن اعلام شد.

در پایان این مراسم از معلمان و دانش آموزان برگزیده استانی عرصه پژوهش و فناوری فارس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار