زاخارووا: توافقنامه لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه به‌زودی نهایی می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که توافقنامه لغو روادید گروهی بین مسکو و تهران در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۱۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
زاخارووا: توافقنامه لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه به‌زودی نهایی می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه در نشست خبری هفتگی درباره زمان اجرایی شدن توافقنامه لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه خاطرنشان کرد، سازمان فدرال گردشگری روسیه (روس توریسم) با شرکای ایرانی برای نهایی کردن اجرای توافقنامه لغو روادید گروهی درحال برنامه‌ریزی و تلاش هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با بیان اینکه این توافقنامه توسط وزیران امور خارجه ایران و روسیه در جریان سفر محمدجواد ظریف به مسکو در روز ۲۷ ماه مارس سال ۲۰۱۷ امضا شده است، گفت: در توافقنامه لغو روادید گروهی برای سفرهای گردشگری اتباع دو کشور پیش بینی شده است.

زاخارووا افزود: در این توافقنامه، سفر گروه‌ها از ۵ تا ۵۰ نفر تا مدت ۱۵ روز پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: مطابق بند ۲ ماده ۴ این توافقنامه، سازمان فدرال گردشگری روسیه (روس توریسم) از طرف روسیه مجری این توافقنامه است. در زمان حاضر، این سازمان با شرکای ایرانی برای نهایی کردن اجرای این توافقنامه تلاش می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما معتقدیم که تصمیم برای آغاز اجرای توافقنامه، باتوجه به شرایط اپیدمیولوژیکی در روسیه و ایران و محدودیت ها برای پیشگیری از شیوع کرونا گرفته شده است.

گردشگران انفرادی شامل این توافق نمی‌شوند و باید به صورت جداگانه درخواست روادید دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار