روسیه: به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم

تهران (پانا) - معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورش با وجود تهدید‌های آمریکا همچنان به همکاری خود با ایران ادامه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
روسیه: به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورش با وجود تهدید‌های آمریکا ضد چین و روسیه درمورد عواقب همکاری با ایران، همچنان به این همکاری ادامه خواهد داد.

ریابکوف امروز گفت: تهدید‌هایی که طبق عادت از واشنگتن شنیده می‌شود مبنی بر اینکه روسیه و چین باید در مورد عواقب همکاری با ایران خوب فکر کنند، موضع ما را تغییر نخواهد داد.

ریابکوف افزود: این تهدید‌ها بر همکاری ما با ایران تاثیر نخواهد گذاشت. آمریکا نمی‌تواند ما را به هر موقعیتی که می‌خواهد، پیش ببرد. ما فقط بر اساس منافع ویژه خود در زمینه‌های مختلف، آنگونه که خود تشخیص می‌دهیم و بر اساس پایبندی به تعهدات خود و قانون بین الملل عمل می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در همین حال تاکید کرد: آمریکا ابزار‌های قانونی یا سیاسی برای سخن گفتن از بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت ضد ایران در اختیار ندارد.

او اضافه کرد: آمریکا پس از خارج شدن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به کلی هرگونه حقی را به موجب این پیمان از دست داد در نتیجه از هیچ ابزار قانونی یا سیاسی برای به کارگیری احکام قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ضد ایران برخوردار نیست و چنین ادعایی مضحک است.

ریابکوف تاکید کرد: تاسف بار است که شورای امنیت در نتیجه اقدامات غیرمسئولانه واشنگتن، در بحرانی بسیار خطرناک غرق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار