مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه شورای انجمن اولیا مربیان استان زنجان:

تغییر از روی اختیار و تفکر، فضل و دانایی محسوب می شود

زنجان (پانا) - جلسه شورای انجمن اولیا مربیان استان زنجان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، اعضای منتخب اولیا و سایر اعضا در محل سالن شهید تجلی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تغییر از روی اختیار و تفکر، فضل و دانایی محسوب می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در هر دوره بر اساس ارزش های زمانی و مکانی از سواد تعاریف مختلفی ارائه شده است، گفت: در دوره های اخیر دیگر خواندن و نوشتن موجب با سواد شدن افراد نمی شود، بلکه جزء الزامات اولیه سواد است.

رفیعی در ادامه افزود: امروزه از سواد تعابیر مختلفی ارائه می‌شود که یکی از آنها داشتن قدرت تغییر است که بر اساس آن کسی که نتواند تغییر را بفهمد یا تغییر اعمال کند، بی سواد محسوب می شود.

وی با اشاره به کتاب موج سوم و کوتاه شدن دوره های زیستی انسان در سال های اخیر تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی در مدت کوتاهی شاهد آن بودیم که بسیاری از رفتار های روزمره تغییر یافت و قدرت تغییر چقدر روی رفتار آدمی تاثیر گذار است که البته اگر تغییر از روی اختیار و تفکر باشد، یک فضل و دانایی محسوب می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تربیت یک حوزه مشترک بین خانواده و مدرسه است بیان کرد: در دوران کرونایی همه به طور ملموس متوجه این قضیه شدند که با تعامل خانواده و مدرسه، آموزش و تربیت جریان دارد و آموزش و پرورش چیزی غیر از همکاری معلمین و والدین نیست که در این ایام جلوه‌های زیبای بسیاری از همکاری بین معلمین و والدین شکل گرفت.

رفیعی با اشاره به این که در جلسات هم اندیشی آنچه مهم است تولید فکر و اندیشه است، اظهار کرد: باید سرعت تغییر و هماهنگی فوق‌العاده بالایی داشته باشیم تا بتوانیم به لحظه خود را با شرایط هماهنگ کنیم و بدین منظور هم باید به استقبال آینده برویم و از آن شناخت پیدا کنیم تا بتوایم آینده را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی وجود شرایط خاص برای سال تحصیلی آینده گفت: در حوزه آموزش و پرورش کسی دانای کل نیست، بلکه در کنار هم و با همفکری، مشورت و با اندیشه های جدید، نو و خلاقانه باید مسائل را مدیریت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار