قائم مقام سازمان دانش آموزی:

امروز جهان اندیشی مهم‌ترین چالش نوجوان ایران است

یزد (پانا) - قائم مقام سازمان دانش آموزی در آیین افتتاح «دبیرخانه صدای انسانیت» در یزد، گفت: مسئله جهان اندیشی، امروز مهم‌ترین چالشی که نوجوان ایرانی با‌ آن مواجه هستند و از کل به جزء می‌نگرد و به ایران نگاه می‌کند و به همین علت ما به پیشتازان می‌گوییم: جهانی نگاه کن، منطقه‌ای عمل کن‌.

کد مطلب: ۱۵۱۲۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
 امروز جهان اندیشی مهم‌ترین چالش نوجوان ایران است

علی فلاحتکار، در آیین افتتاح دبیرخانه صدای انسانیت، درباره اهمیت و جایگاه فلسطین اظهار کرد: مسئله فلسطین را امروز می‌شود از چند بُعد به آن نظاره داشت؛ اولین بعد را می‌توان به راهبردی جمهوری اسلامی اشاره کرد. بنابراین اگر در مقابله با رژیم جنایتکار به صورت فعال نگاه نکنیم در طرح خاورمیانه جدیدش، کشور ما دچار فروپاشی خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل مقام معظم رهبری تاکید دارند تا ما از واژه “خاورمیانه” استفاده نکنیم لذا حضرت آقا به سبب اینکه واژه خاورمیانه استعماری است می‌گویند از واژه غرب آسیا استفاده کنید.

وی درباره نقطه جغرافیایی ایران و ایستادن دربرابر رژیم، گفت: از لحاظ جغرافیایی ما در نقطه‌ای قرار گرفتیم که ناچار هستیم درباره رژیم صهیونیستی بایستیم؛ در طرح ۱۹۸۲ که رژیم رونمایی کرد اشاره دارد به این که اسرائیل از نیل تا فرات را می‌خواد بگیرد و ایران را به ۵ منطقه تقسیم می‌کنم و شر ایران از دنیا کم شود.

فلاحتکار به علت دعوای ایران و اسرائیل پرداخت و عنوان کرد: دعوای ایران و اسرائیل به علت اسلام و یهود نیست بلکه در کنار اسلام مشکل آن‌ها بر سر ایرانی بودن ما است؛ واین مسئله به وضوح حتی در زمان ایران باستان نیز دیده می‌شود.

وی افزود:مسئله دوم عمق راهبردی ایران و اسرائیل است و این مسئله انسانی است که الحمدالله ایران در طرف و حمایت از مظلوم ایستاده است.

وی درباره قابلیت‌های قدس، خاطرنشان کرد: مسئله سوم ایدئولوژیک ایران است؛ قدس برای ما موضوعیت دارد به این منظور که اگر قدس را شاه راه جهانی بدانیم؛ قدس قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که همین قابلیت‌ها اهمیت آن را چند برابر می‌کند و اگر ایدئولوژیکی بتواند در این نقطه بنشیند، قابلیت برپا کردن نظم نوین جهانی را دارد.

فلاحتکار خاطر نشان کرد: ما نباید درمقابل جایی که نظم نوین جهانی است بی‌تفاوت باشیم؛ امروز مهم‌ترین چالشی که نوجوان ایران با‌ آن مواجه است مسئله جهان اندیشی است، او از کل به جزء می‌نگرد و به ایران نگاه می‌کند و به همین علت ما به پیشتازان می‌گوییم: جهانی نگاه کن منطقه‌ای عمل کن و مهم‌ترین ادراک این است که چرا من باید به فلسطین کمک کنم؟ و باید این ادراک در میان قشر نوجوان جا‌ بیفتد باید درست از فلسطین و اتفاقاتش روایت کنیم.

وی افزود: گاها فکر می‌کنند جنگ بین فلسطین و اسرائیل بعد از طوفان الاقصی شروع شد اما این جنگ از ۱۹۱۷ که یهودی‌ها را از اروپا منتقل کردند به فلسطین از طریق انگلیسی ها،آرام آرام شاهد غصب خاک شدیم و تا ۱۹۴۷ که رژیم منحوس رسما با یک کشور شناخته شد بعد از تائیدیه سازمان ملل و خاک فلسطین غصب شد، این درحالی است که بسیاری از نوجوانان ما می‌گویند اسرائیل زمین‌های آن‌ها را خریداری کرده اما اسرائیل ٪۳ را خریداری و ٪۹۷ را غصب کرد.

فلاحتکار با اشاره به طمع این رژیم غاصب خاطر نشان کرد: اگر در مقابل این رژیم ایستادگی نکنند، بیشتر پیشروی می‌کند. مثلا در جنگ با لبنان اگر حزب الله به وجود نمی‌آمد این رژیم پیشروی می‌کرد و حتی عراق که به وسیله آن می‌خواستند ایران را نیز بگیرند و اگر نوجوانان این‌ها را ندانند نگرش اینکه چرا باید به کشور هایی من جمله( فلسطین، عراق و لبنان) کمک کنیم را درک نمی‌کنند و به این دلیل که نقطه‌ای نگاه می‌کنند نه کلی! پیشتازان و نوجوانان باید خود را سوار بر بالن ببینند و از بالا به مسئله نگاه کنند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی در ادامه گفت: این نوع تفکر که «ما چه کاره‌ایم که به اسرائیل یا فلسطین مربوط شویم» ناشی از نداشتن نگرش جهانی به مسئله است. اگر بچه‌های ما نکته‌های کلیدی را درک نکنند و دیدگاهی جامع نسبت به مسائل نداشته باشند، مدام به این نوع برداشت‌ها دامن می‌زنند.

وی با اشاره به افتتاح دبیرخانه صدای انسانیت ادامه داد: اگر بتوانیم این روایت را بیان کنیم و تصویرش را ترسیم کنیم، به معنای واقعی ما جنگ میدان را بردیم، ولی در جنگ روایت، امروز بازنده‌ایم. در میدان پیروز شدیم؛ ولی در روایت، عقب افتاده‌ایم.

فلاحتکار افزود: نوجوانانی که نتوانند جهانی بیندیشند، نمی‌توانند گرایش جمهوری اسلامی را درک کنند، بلکه فقط جناح انقلاب اسلامی را خواهند شناخت؛ اگر ما بتوانیم این موضوع را به نوجوانان روایت کنیم، باید بدانیم که چگونه باید این روایت را بیان کنیم.

وی عنوان کرد: از طریق باشگاه‌هایی همچون باشگاه فراملیتی می‌توانیم این روایت را ارائه دهیم. ما باید از این دبیرخانه‌ای که امروز شکل گرفته، حمایت کنیم. ما در سازمان دانش‌آموزی به‌طور جدی پشت این دبیرخانه ایستاده‌ایم. روایت قصه فلسطین، در واقع روایت منطقه است.

 

خبرنگار : محیا زاده اشکذری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار