قائم مقام سازمان دانش‌آموزی:

دانش آموز خبرنگاران اراده برای رفع مشکلات را افزایش دهند

یزد (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: یکی از چالش‌هایی که در خبرنگاران پانا باید برطرف شود این است که انگیزه دیده‌شدن را کاهش و اراده برای رفع مشکلات را افزایش دهند.

کد مطلب: ۱۵۱۲۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز خبرنگاران اراده برای رفع مشکلات را افزایش دهند

در پی سفر قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و مشاور وزیر در امور تشکل‌های دانش‌آموزی به شهر یزد، نشست قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور با خبرنگاران پانا و نمایندگان شورا و مجلس دانش آموزی استان یزد برگزار شد.

در این نشست، دانش‌آموز خبرنگاران و اعضای شورای دانش آموزی استان یزد، نظرات و پیشنهادات خود را با موضوع حل مسائل و مشکلات دانش‌آموزان در خصوص برنامه‌های آینده زیرمجموعه‌‌های سازمان دانش‌آموزی ارائه دادند.  

دانش آموز خبرنگاران اراده برای رفع مشکلات را افزایش دهند

علی فلاحتکار دراین نشست اشاره کرد: شورای دانش آموزای باید به نمایندگی از دانش‌آموزان نقش خود را به خوبی ایفا کرده و از ظرفیت خود دانش‌آموز برای حل مشکلات مدرسه استفاده کنند.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور افزود: شورای دانش‌آموزی تریبون مطالبه گری نیست؛ بلکه تریبون حل مسائل و مطالبه‌گری بخشی از آن است.

 فلاحتکار در‌ خصوص خبرگزاری پانا اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در خبرنگاران پانا باید برطرف شود این است که انگیزه دیده‌شدن را کاهش و اراده برای رفع مشکلات را افزایش دهند.

پانا مخفف پایگاه اطلاع رسانی نوجوان ایرانی است و قرار بر این بود که این پایگاه برای نوجوان و با حضور نوجوانان رقم بخورد؛ پس باید دانش‌آموزان خبرنگار به گونه‌ای خبر تهیه کنند که مخاطب نوجوان هم آن را دنبال کند.

تشکیل شورای دانش آموزی برای رسیدن صدای دانش‌آموزان به‌ گوش مسئولان است.

علی‌نقی یزدان‌پناه، مشاور وزیر آموزش پرورش نیز در این نشست با اشاره به ارکان آموختن، آموختن برای دانستن و دانستن برای به کار بردن آن را لازمه کار دانست. 

وی همچنین با اشاره به اینکه نسل جوان سرشار از خلاقیت،‌ صبوری و ذهن پویاست، افزود: باید جایگاه دانش‌آموزان را بالا برده و به آن‌ها مسئولیت دهیم و مبنای تشکیل شورای دانش آموزی این بود که سکوت شکسته شود و صدای دانش‌آموزان به‌ گوش مسئولان برسد‌.

مشاور وزیر در امور تشکل‌های دانش‌آموزی با اشاره به شعار هر مدرسه یک خبرنگار، گفت: این شعار پانا بوده است و در حال حاضر هم وزیر آموزش و پرورش بر این شعار تاکید دارد. اما در این امر باید توجه شود که دانش‌آموز خبرنگاران تنها به مسائل مربوط به بنای مدرسه توجه نکنند، بلکه شیوه آموزشی مدارس و کشف استعداد دانش‌آموزان هم مدنظر خبرنگاران پانا باشد. 

خبرنگار : ریحانه فتاحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار