امام جمعه یزد:

پیشرفت و خلاقیت با رشد شخصیت و هویت فرزندان متبلور می‌شود

استاندار یزد: بُعد پرورشی در سیستم آموزشی باید در اولویت قرار گیرد

یزد (پانا) - امام جمعه یزد گفت: بعضی از آموزش‌هایی که از یک قرن قبل در مدارس ارائه می‌شود، سطحی است و افراد را فاقد قدرت تفکر و تعقل می‌کند در حالی که اگر شخصیت و هویت فرزندان خود را رشد دهیم، پیشرفت، کمال و خلاقیت در آن‌ها متبلور می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۱۱۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت و خلاقیت با رشد شخصیت و هویت فرزندان متبلور می‌شود

شب گذشته (۲۸ مهر) سیصد و سی و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد از بدو تاسیس تاکنون و دهمین جلسه در سال جاری به ریاست محمدرضا بابایی (استاندار یزد) و با حضور امام جمعه و نماینده ولی وفقیه در استان یزد در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

اگر شخصیت و هویت فرزندان خود را رشد دهیم، پیشرفت، کمال و خلاقیت در آن‌ها متبلور می‌شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این جلسه با اشاره به رتبه‌های برتر دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده که دانش‌آموزان در آزمون سراسری بدرخشند؛ لذا بیشتر به جنبه آموزشی آن‌ها توجه شده و به بُعد پرورشی کمتر توجه شده که این امر موجب غفلت از تربیت دینی، اعتقادی و سلامت نفس دانش‌آموزان می‌شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: در نظام آموزشی به ۳ اصل تفکر، تعقل و تدین توجه شود. معلمان باید نیروی انسانی تربیت کنند که از ابعاد مختلف برای جامعه و کشور مفید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: آموزش‌هایی که از یک قرن قبل در مدارس ارائه می‌شود، بعضاً سطحی است و افراد را فاقد قدرت تفکر و تعقل می‌کند در حالی که اگر شخصیت و هویت فرزندان خود را رشد دهیم، پیشرفت، کمال و خلاقیت در آن‌ها متبلور می‌شود.

وی تصریح کرد: این خواسته دشمنان است تا حوزه اعتقادی و تربیتی دانش‌آموزان کمرنگ باشد و در کشور ما همه مسئول هستند تا خانواده و اهل خود را از آتش جهنم دور کنند و این تکلیف الهی است.

آیت‌الله ناصری گفت: بعضی از معلمان فقط دغدغه آموزشی دارند و در روش تربیت اسلامی و دینی، سستی‌هایی وجود دارد که باید تجدید نظر صورت گیرد تا نیروهای مذهبی و انقلابی برای کشور تربیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر ۳ اصل یادشده در سیستم آموزشی توجه شود برای آینده کشور افرادی دانشمند و متفکر تربیت خواهیم کرد.

بُعد پرورشی در سیستم آموزشی باید در اولویت قرار گیرد

محمدرضا بابایی، استاندار یزد هم در این نشست گفت: موفقیت دانش‌آموزان استان یزد در عرصه‌های مختلف علمی و کسب رتبه نخست آزمون سراسری، مایه افتخار این استان است.

بابابی ادامه داد: در کنار این افتخارات نباید از برخی مطالب اساسی و مهم مغفول ماند. پرورش و تربیت انسان و ساختن نیروی انسانی برای آینده کشور از رسالت‌های اصلی نهاد آموزش و پرورش است.

وی افزود: انسان دانا، نخبه، فکور و دانشمند دنیا را متحول می‌کند و توسعه را بهتر از قبل رقم می‌زند. بنابراین بُعد پرورشی در سیستم آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار یزد اضافه کرد: نیروی انسانی، مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است و افراد از همان از ابتدایی‌ترین سن آموزش در اختیار این نهاد هستند. بنابراین باید به همه ابعاد آموزشی و به‌ویژه پرورشی اهتمام و توجه بیشتری شود. معلمان در کنار آموزش باید دغدغه تربیت دینی هم داشته باشند.

واگذاری دبیرخانه نوجوان سالم و شوراهای دانش‌آموزی کشور در یزد

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به میزبانی استان یزد از جشنواره نوجوان سالم گفت: در این جشنواره و در مرحله اول ۱۶۴۳ اثر برگزیده شد که در مرحله داوری ۲۲۰ اثر برگزیده کشوری معرفی شدند. در نهایت افزون بر ۳۰۰ نفر به مدت ۳ روز مهمان یزد بودند و در این جشنواره، دبیرخانه نوجوان سالم کشور نیز به این استان واگذار شد.

رحیمی‌نژاد با اشاره به برگزاری این جشنواره در سطح دانش‌آموزی، مدرسه‌ای و جامعه‌محور و با نگاه مثبت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: دبیرخانه شوراهای دانش‌آموزی کشور نیز به استان یزد واگذار شده است.

وی اظهار کرد: در سال‌های قبل گفته می‌شد در این استان تنها در رابطه با مهارت تست‌زنی با دانش‌آموزان کار می‌شود. بنابراین در سال گذشته با سؤالات مفهومی و تشریحی که در سراسر کشور و متمرکز برگزار شد، مشخص شد که دانش‌آموزان یزدی علاوه بر تست در سوالات مفهومی نیز مهارت لازم را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: خوشبختانه در سال جاری نیز این روند تکرار شد و دانش‌آموزان یزدی رشد ۱.۷۵ درصد را نسبت به سال قبل داشتند که نشان از توانمندی در بین دانش‌آموزان و همچنین تلاش خانواده‌ها و اولیای مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار