رئیس پلیس راهور استان یزد:

دانش‌آموزان یزدی قربانی 2 درصد حوادث جوار مدرسه‌ای هستند

یزد (پانا) - رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: 2 درصد از حوادث مرتبط با تردد دانش‌آموزان در اطراف مدرسه از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ابتدای مهر سال جاری منجر به فوت دانش‌آموز شده است.

کد مطلب: ۱۵۱۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان یزدی قربانی 2 درصد حوادث جوار مدرسه‌ای هستند

عزیزالله دستوار  با اشاره به ایمن‌سازی حریم مدارس استان یزد گفت: می‌توان گفت حریم مدارس یزد از ایمنی متوسطی برخوردار است و با نصب علائم‌ ترافیکی، سرعت‌گیر و خط‌کشی گذرگاه‌ عابر پیاده و... اقداماتی در راستای ایمن‌سازی حریم مدارس تا حدودی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار حوادث تردد دانش‌آموزان استان یزد در اطراف مدرسه از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ابتدای مهر سال جاری در ساعات فعالیت مدارس، ۲ درصد از حوادث منجر به فوت دانش‌آموز و ۸ درصد منجر به جرح آن‌ها شده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به اینکه برخی از مدارس استان هنوز هم ایمنی‌های لازم برای رفت و آمد دانش‌آموزان را ندارند، افزود: وضعیت وسایل ایمن‌سازی حریم مدارس مانند علائم هشداردهنده، چراغ‌های راهنمایی و پیاده‌روها نیاز به بهبود دارد.

وی ادامه داد: از اقدامات مؤثری که می‌توان در راستای ایمن‌سازی حریم ایمنی مدارس انجام داد می‌توان به اجرای طرح همیار پلیس اشاره کرد به‌گونه‌ای که هر مدرسه دارای 2 پلیس‌یار می‌شود که تحت نظر پلیس آموزش می‌بینند و در زمان ورود و خروج دانش‌آموزان وظیفه هدایت آن‌ها را به عهده می‌گیرند.

دستوار با بیان دیگر راهکارهای ایمنی‌سازی حریم مدارس گفت: از دیگر راهکارها می‌توان به اجرای خط‌کشی گذرگاه‌های پیاده جلوی مدارس، نصب سرعت‌کاه در معابر و مدارسی که متوسط سرعت وسایل نقلیه در آن‌جا بالاتر است، نصب تابلوهای هشداردهنده در حریم مدارس، اجرای کف‌نویسی هشداردهنده در سطح معابر، کنترل و آموزش سرویس مدارس و اعزام کارشناسان آموزش همگانی جهت آموزش به دانش‌آموزان با موضوع ایمنی و عبور و مرور اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار