امام جمعه یزد:

آموزش عمومی سلامت را از مدرسه آغاز کنیم

یزد (پانا) - امام جمعه یزد گفت :آموزش عمومی سلامت را از همان دوران کودکی و از مدرسه باید آغاز کنیم، نبود آموزش موجب شده تا بیماری‌هایی که باید از سنین ۵۰ به بالا آغاز شود در سنین نوجوانی به سراغ ما آید.

کد مطلب: ۱۵۱۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش عمومی سلامت را از مدرسه آغاز کنیم

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار سرپرست جدید این دانشگاه به اهمیت آموزش در پیشگیری اشاره کرد و گفت: باید برای همه سنین از دبستان تا سن کهولت، برنامه‌ریزی شود و برنامه مناسب با سلامتی هر سنی برای او نوشته شود تا این بدن سالمی که خدا به ما داده حفظ شود.

وی ادامه داد: برخی پزشکان از اینکه مسائل علمی مرتبط با حوزه کاری خود را دیگران هم بدانند دریغ می‌کنند در حالیکه اصل باید بر این باشد که همه بدانند زیرا اینها اطلاعات عمومی پزشکی است که همه باید از آن مطلع باشند.

امام جمعه یزد افزود: اگر برنامه ریزی کنیم که به همه افراد در سنین مختلف آموزش دهیم که چی بخورند یا نخورند و چه را رعایت کنند، ورزش کنند و پرهیز نمایند و باید باید و نبایدها را رعایت کنند جامعه سالم تری خواهیم داشت.

آیت‌الله ناصری افزود: هر کس باید طب عمومی را بلد باشد تا بتواند از خود و خانواده خود مراقبت کند تا سالم بزرگ شود و برای کشور مشکلاتی در این حوزه درست نکند؛ باید آموزش عمومی سلامتی را از سنین کوچکی آغاز کنیم تا روش ساده خود نگهداری را آموزش ببینند، این هم کار متولیان سلامت را راحت می کند و هم جامعه را سالم نگه می دارد.

وی در ادامه به برنامه ریزی دشمن در این حوزه اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن، قدرت تفکر را از فرزندان ما گرفته، گفت: اقبال فرزندان ما به فضای مجازی، بیشتر از فضای حقیقی است؛ به دانش‌آموزان ما یاد ندادند اگر ۱۲ سال درس می خواند ۱۲ ساعت هم فکر کند و فقط می‌خواند و حفظ می‌کند تا نمره بگیرد و این باعث شد تا اغلب بیکاران ما دانش آموختگان دانشگاه باشند.

امام جمعه یزد ادامه داد: کسی که ۱۶ سال درس خوانده چرا باید بیکار باشد، شغل آفرین نبودیم چون دشمن، قدرت فکر را از ما گرفته و اکنون هم دانشگاه‌های ما به بیشتر فکر کردن و نو آوری نیاز دارند.

وی همچنین از افزایش مصرف غذاهای آماده و صف کشیدن شبانه مردم در مراکز فروش این مواد غذایی هم ابراز نگرانی کرد و افزود: باید در این زمینه نیز به شهروندان آموزش دهیم تا از غذاهای بهداشتی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار