معاون پرورشی آموزشگاه امام حسین(ع) میبد:

طرح «رفیق شهید» با هدف برقراری ارتباط عاطفی با شهدا در آغاز سال تحصیلی برگزار شد

میبد (پانا) - معاون پرورشی دبستان دخترانه امام حسین(ع) گفت: طرح «رفیق شهید» با هدف برقراری ارتباط عاطفی با شهدا، یادگیری سیره و سبک زندگی آنان، مشارکت دانش‌آموزان و همکاری خانواده‌ها در امور فرهنگی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح «رفیق شهید» با هدف برقراری ارتباط عاطفی با شهدا در آغاز سال تحصیلی برگزار شد

زینب‌سادات اسعدی در گفت‌وگو با پانا در مورد طرح ابتکاری «رفیق شهید» بیان کرد: «شهدا، قهرمانان حقیقی ایران‌زمین هستند که با فداکاری و ایثار خود نه‌تنها از خاک و سرزمین ما دفاع کردند بلکه ارزش‌های انسانی و اسلامی را به ما آموختند. ارتباط با این بزرگواران نه‌تنها یک ارتباط معنوی است بلکه می‌تواند به‌عنوان یک منبع الهام و انگیزه برای نسل کودک و نوجوان ما عمل کند.»

وی اظهار کرد: «دانش‌آموزان در دنیایی زندگی می‌کنند که پر از چالش‌ها و فرصت‌های گوناگون است اما در این میان باید به یاد داشته باشند که شهدا با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی، راه پیشرفت را برای آنان هموار کردند. رفاقت با شهدا به معنای یادآوری ارزش‌ها و اصول اسلامی است که برای دفاع از جان و مال و هویت مردم از جان خویش گذشتند. این ارتباط می‌تواند از طریق مطالعه زندگی‌نامه شهدا، شرکت در مراسم‌ یادبود و حتی ایجاد گروه‌های دانش‌آموزی برای بررسی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شکل گیرد.»

اسعدی با اشاره به اهمیت شروع سال تحصیلی جدید در روند آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان اظهار کرد: «در همین راستا طرح «رفیق شهید» باهدف برقراری ارتباط عاطفی با شهدا، یادگیری سیره و سبک زندگی آنان، مشارکت دانش‌آموزان و همکاری خانواده‌ها در امور فرهنگی و شروع سال تحصیلی جدید با مدد جستن از شهدا به مدت 2 سال در آموزشگاه امام حسین(ع) در حال اجرا است.»

معاون پرورشی آموزشگاه امام حسین(ع) در رابطه با نحوه اجرای این طرح افزود: «پاکت‌های تزیین‌شده‌ای توسط دانش‌آموزان با همکاری خانواده‌ها تهیه شده و کارت‌هایی داخل پاکت قرار داده می‌شود که شامل یک جملهٔ انگیزشی و نام یک شهید با عنوان رفیق شهید است. از دانش‌آموزان می‌خواهیم تا در مورد شهید مورد نظر مطالبی را جمع‌آوری کرده و با خط خوش بنویسند تا با شرکت در مسابقه هفته دفاع مقدس، آشنایی بیشتری با شهدا به دست آورند.​

خبرنگار : زهرا زارع پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار