کارشناس سنجش و امتحانات آموزش و پرورش بهاباد:

تمام مقررات و شیوه‌نامه‌ها برای برگزاری مطلوب امتحانات خرداد فراهم شده است

بهاباد (پانا) - کارشناس سنجش و امتحانات اداره آموزش و پرورش بهاباد گفت‌ اقدامات بسیار موثری توسط این اداره در راستای برگزاری امتحانات نهایی انجام شده و تمام مقررات و شیوه‌نامه‌های مربوطه فراهم است تا امتحانات به شکل مطلوبی برگزار شود.

کد مطلب: ۱۴۷۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تمام مقررات و شیوه‌نامه‌ها برای برگزاری مطلوب امتحانات خرداد فراهم شده است

حسن ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «خرداد ۱۴۰۳ امتحانات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌های نظری به شکل نهایی در حوزه آزمون برگزار می‌شود و نمراتی که دانش‌آموزان در امتحانات کتبی، کسب می‌کنند به عنوان سابقه تحصیلی محسوب می‌شود. چرا که معدل نهایی، نقش مهمی در کنکور دارد. میزان تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری امسال 50 درصد و سال آینده 60 درصد می‌شود.»

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان بهاباد، اقدامات بسیار خوبی در راستای برگزاری امتحانات نهایی انجام داده و تمام مقررات و شیوه‌نامه‌های مربوطه را فراهم کرده تا امتحانات به شکل مطلوبی برگزار شود، عنوان کرد: «هم‌اکنون 2 حوزه پسرانه و دخترانه در شهرستان بهاباد آماده برگزاری امتحانات نهایی هستند. آمار داوطلبان کلاس‌های دهم و یازدهم پسر در مجموع 140 دانش‌آموز و دختران حدود 200 دانش‌آموز می‌شود.»

کارشناس سنجش و امتحانات آموزش و پرورش بهاباد افزود: «توصیه‌هایی که به دانش‌آموزان و داوطلبان داریم این است که هیچگونه استرسی نداشته باشند. امتحانات نهایی مانند امتحانات داخلی است که توسط دبیران آموزش و پرورش طراحی شده و دانش‌آموزان باید کتاب‌های درسی را به‌طور دقیق مطالعه کنند. چون تمام سوالات در چهارچوب محتوای کتاب هستند. همچنین باید دقت داشته باشند مواردی که شامل تخلفات آزمون‌ها محسوب می‌شود را به همراه نداشته باشند.»

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره در نوبت خرداد، دروس مورد نظر خود را انتخاب و در آزمون مربوطه شرکت کنند و نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود، ادامه داد: «اما باید دقت داشته باشند که این نمره‌ها اثری در نمره و معدل دیپلم ندارد و فقط به عنوان سوابق تحصیلی برای سازمان سنجش ارسال می‌شود تا در پذیرش دانشگاه موثر باشد »

حجم فایل ویدیویی : ۷۱.۱۲M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۳:۵۰ دانلود فایل
خبرنگار : مرضیه عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار