مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد:

بیش از ۱۵۰ کلاس درس؛ هدیه به دانش‌آموزان سرزمین قنوت و قناعت

یزد(پانا)- مدیر کل نوسازی مدارس یزد: استان یزد پیشگام و یکی از استان های سرآمد در حوزه استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۵۰ کلاس درس؛ هدیه به دانش‌آموزان سرزمین قنوت و قناعت

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ محسن کاظمی مدیر کل نوسازی مدارس  استان یزد  با تبریک و تهنیت  فرارسیدن سال جدید و تداخل بهار طبیعت با بهار معنویت خدمت تمام مردم سرزمین ایران ؛ اظهار داشت: استان یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام جهان معروف است و به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. یکی از مهمترین ظرفیت های استان یزد دارا بودن نیروی انسانی متعهد و پویا و دارابودن نسلی جوان و پر انگیزه و دانش آموزان سخت کوش و پرتلاش و طالب علم و عمل است. به طوری که در سالهای متمادی به عنوان رتبه اول کشور در قبولی کنکور را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. بنابراین یکی از اهداف ما در اداره کل نوسازی مدارس استان یزد فراهم کردن زیرساخت های آموزشی در خور شأن دانش آموزان این استان و توسعه عدالت آموزشی در سطح استان است.

وی در خصوص وضعیت ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی استان در سال 1402 افزود: تمام تلاش ما و همکارانمان در اداره کل نوسازی مدارس استان یزد این است که بتوانیم در دولت سیزدهم خدمتگذار کوچکی برای مردم عزیز استان یزد باشیم. وضعیت فضاهای آموزشی و تربیتی استان یزد در بسیاری از مؤلفه ها در سطح قابل قبولی است اما در برخی موارد هم با ایده آل های ما و آن چیزی که شایسته مردم خوب و نجیب استان دارالعباده استان یزد خاصه دانش آموزان است فاصله دارد.

کاظمی ادامه داد: ما در سال گذشته 58 فضای آموزشی و پرورشی  در دست اجرا داشتیم. بیش از 20 طرح کلنگ زنی شد. بیش از 30 فضای آموزشی و پرورشی  با حضور مقامات رسمی استانی و کشوری به بهره برداری رسید. در نهایت بیش از 150 کلاس درس به کلاس های درس استان اضافه شد. و همواره سعی و تلاشمان این است که فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی دانش آموزی را در سطح استان افزایش دهیم.

مدیر کل نوسازی مدارس یزد  در خصوص اقدامات استان در حوزه تهیه و توزیع تجهیزات آموزشی و هنرستانی بیان داشت : یکی از اولویت های ما در حوزه فعالیت های ذاتی اداره کل نوسازی مدارس بحث تجهیز مدارس به وسایل آموزشی و کمک آموزشی است. زیرا قطعاً فرایند آموزش بدون وسایل مورد نیاز، حداقل ناقص خواهد بود. در همین راستا تاکید ما بر توسعه عدالت آموزشی است و سعی ما بر این است که همه مدارس استان بر اساس نیاز و اولویت های موجود از تجهیزات و امکانات آموزشی بهره مند شوند. بدین ترتیب از ابتدای سال تحصیلی جاری 90 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی در مدراس سطح استان توزیع شده است و همه مدارس استان را مد نظر قراردادیم.

وی مشارکت خیرین مدرسه ساز را بازوی کمکی نوسازی مدارس دانست و اذعان داشت:  خیرین به معنای واقعی در عرصه مدرسه سازی جهاد می کنند. خیرین همیشه در عرصه های مختلف خاصه مدرسه سازی منشأ خیر و برکت بوده اند و دانش آموزان این سرزمین از برکات حضور آنها استفاده کرده اند. در استان یزد هم یکی از مهمترین ارکان در حوزه مدرسه سازی خیرین مدرسه ساز هستند. خوشبختانه در استان یزد میزان سرمایه اجتماعی موجود و اعتماد اجتماعی بسیار چشمگیر است و این امر از دیرباز در میان مردم این استان رواج داشته است. در این میان اعتماد خیرین نسبت به اداره کل نوسازی مدارس و مشارکت آنها در بحث ساخت و ساز مدرسه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. البته این مهم نافی آن نیست که کماکان در عرصه مدرسه سازی نیازمند حضور خیرین نیستیم.

محسن کاظمی در مورد سهم مسئولیت اجتماعی صنایع و دستگاه ها در استان گفت: استان یزد پیشگام و یکی از استان های سرآمد در حوزه استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن است. این مهم بدون همراهی مدیران ارشد استان محقق نمی شد. در همین راستا به نوبه خودم تقدیر و تشکر می کنم از استاندار محترم استان یزد جناب آقای دکتر فاطمی، جناب دکتر دهقانی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، و آقای مهندس صادقیان مدیرکل صمت استان. فعالیت ما در حوزه مسئولیت اجتماعی بدین ترتیب بود در ابتدای امر اتاق فکری متشکل از مدیران استان با محوریت مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد تشکیل شد. در این اتاق فکر روند اجرایی و عملیاتی استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن در حوزه مدرسه سازی در جلسات متعدد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت ساختار اجرایی طرح تصویت شد. سپس اعضای اتاق فکر شامل: نماینده ویژه استاندار - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان - مدیرکل سازمان صنعت، معدن تجارت استان - مدیرکل آموزش و پرورش استان - مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان -  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد انتخاب شدند.

وی افزود: سپس در گام بعدی، ساختار اجرایی طرح به شکل ذیل مصوب و مقرر شد برای هر شهرستان یا ناحیه، جلسات جداگانه ای با حضور اعضای اتاق فکر طرح و محوریت اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شود. خروجی این جلسات این بود که: نیازهای هر شهرستان و فضاهای آموزشی و پرورشی نیمه تمام شهرستان ها بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی احصاء و ظرفیت صنایع و معادن موجود در هر شهرستان بررسی شد در نهایت جلسات نهایی با حضور استاندار و سایر مسئولین تشکیل و میزان تعهدات صنایع و معادن مشخص شد و در حال حاضر شاهد کلنگ زنی و ساخت فضای آموزشی و پرورشی  ها هستیم.

این مقام مسئول در خصوص بهره وری منابع انسانی و سایر موارد مربوط به امور اداری و کارکنان در سال گذشته اذعان داشت: یکی از مهمترین ارکان هر سازمانی نیروی انسانی آن مجموعه است. قطعا ارتقا و پیشرفت هر سازمان و حتی جامعه ای وابسته به نیروی انسانی آن است. در اداره کل نوسازی مدارس استان یزد تأکید ما بر نگهداشت نیروی متخصص و جذب جوانان و نخبگان عزیز می باشد. در رابطه با بهره وری نیروی انسانی علاوه بر موارد فوق در طول سال دوره های مختلف تخصصی را در حوزه های مختلف جهت ارتقاء کیفی و کمی کارکنان برگزار کردیم. برخی از کارکنان را جهت شرکت در دوره های نیم رخ شایستگی مدیران معرفی کردیم. در مناسبت های مختلف از همکاران تقدیر به عمل آوردیم. البته شایان ذکر است همانطور که مستحضرید خانواده مهمترین رکن هر جامعه است و همانطور که رهبر معظم انقلاب همواره بر اهمیت و نقش خانواده تأکید می کنند؛ یکی از مهمترین برنامه های ما در راستای افزایش بهره وری اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، برگزاری جلسات و گردهمایی هایی را با حضور خانوادگی همکاران بود که تأثیر بسزایی بر افزایش همدلی و مشارکت و در نهایت بهره وری در بدنه اداره کل داشت.

کاظمی روند اجرای طرح شهید عجمیان در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:یکی از طرح های بسیار خوبی که در سطح کشور و استان یزد انجام شد طرح بازسازی و بهسازی مدارس با عنوان طرح شهید عجمیان بود. باید خدمت شما عرض کنم که مجموعا 285 مدرسه به همت اداره کل نوسازی مدارس، خیرین و گروه های جهادی بازسازی و بهسازی شد. در این بین اداره کل نوسازی مدارس استان بیش از 5 میلیارد ریال رنگ را در اختیار گروه های جهادی قرار داد. از طرفی بیش از 100 هزار متر آسفالت و بیش از 70 هزارمتر ایزوگام مدارس انجام شد. همچنین در این طرح بیش از 15 گروه جهادی با ما همکاری و تعامل داشتند که از همینجا از یکایک آنان تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر کل نوسازی مدارس  یزد  در خصوص اولویت ها و برنامه های راهبردی  سال 1403 بیان داشت:اولویت ما در سال جدید پیرامون چند محور شکل می گیرد. ابتدا بحث استفاده هرچه بیشتر و بهتر از موضوع ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن و عملیاتی کردن آن. قطعا با جامعه عمل پوشاندن به این موضوع بسیاری از نیازهای و دغدغه های ما در حوزه مدرسه سازی برطرف خواهد شد.نکته بعد جذب خیرین بیشتر در حوزه مدرسه سازی است. قطعا حضور و همراهی خیرین بزرگوار در حوزه مدرسه سازی، نقش بسزایی در رفع نیازهای آموزشی استان خواهد داشت.

وی افزود: این دو موضوع پیرامون توسعه عدالت آموزشی شکل می گیرد. هدف غایی ما در اداره کل نوسازی مدارس استان یزد توسعه عدالت آموزشی است تا دانش آموزان عزیز سرتاسر استان از امکانات آموزشی یکسان برخوردار باشند تا بتوانند استعدادها و مهارت های خود را توسعه دهند و در نهایت شاهد استان و جامعه ای پویا و توسعه یافته باشیم. در نهایت افزایش انگیزه و روحیه کارکنان و حفظ و توسعه ظرفیت کارکنان و جذب نخبگان دانشگاهی در بدنه اداره کل نوسازی مدارس استان یزد از اولویت های ما در سال پیش رو خواهد بود. زیرا توسعه و افزایش بهره وری بدون کارمندان و کارکنان با انگیزه امکان پذیر نمی باشد.

کاظمی در پایان بیان داشت:  جا داره به نوبه خودم از استاندار محترم و انقلابی و مجموعه مدیران استان، خاصه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل سازمان صمت در جهت پیگیری تحقق سازوکار استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن در حوزه مدرسه سازی تقدیر و تشکر کنم. از همکاران خودم در اداره کل نوسازی مدارس استان یزد جهت انجام امور محوله به بهترین شکل و زحمات آنان در طول سال جهت ساخت مدارس به بهترین کیفیت و با کمترین زمان تقدیر و تشکر می کنم. و امیدوارم همه مردم سرزمینم سال و سالیانی پر خیر و برکت به دور از دغدغه های مادی و معنوی در ظل توجهات حضرت حق تعالی داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار