افتتاح پنجمین «خانه مهر» دادگستری در لاهیجان

لاهیجان (پانا) - «خانه مهر» فضایی آرام و به‌دور از تنش برای فرزندان طلاق است و اکنون پنجمین خانه مهر در لاهیجان افتتاح شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پنجمین «خانه مهر» دادگستری در لاهیجان

خانه مهر دادگستری با هدف ایجاد فضایی به دور از تنش و آسیب‌های روحی و ترس و اضطراب کودکان به مساحت ۹۰ مترمربع و با هزینه خیّران نیکوکار لاهیجانی افتتاح شد.

دادگاه‌ها برای حل مشکلات خانوادگی، کلانتری را محل ملاقات اطفال با والدین خود قرار می‌دادند در حالی که این اقدام، آسیب روحی وحشتناکی همراه با ترس برای کودکان به وجود می‌آورد. در همین راستا این خانه‌ها را به کمک خیّران و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی برای دور بودن از تنش کودکان به وجود آوردند که در این مراکز، مددکاران اجتماعی و روانشناسان هم برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی را با حضور خانواده‌ها برای این طفلان بی‌گناه و معصوم، گرد هم می‌آورند.

در شرایط پس از طلاق و حتی هنگام مشاجره‌ها باید مراقب تصویر ذهنی کودکان از داشتن پدر و مادر خوب باشیم. پدر و مادر باید برای سعادت و آینده فرزند خود، مسئولیت‌هایی را بپذیرند. در همین راستا برای سلامت روانی کودکان، صلاح در این است که والدین بین خود در مورد ملاقات فرزندانشان بعد از جدایی، فضایی امن را در کنار فرزندانشان تجربه کنند.

خداوند منان را بابت این خیران بامحبت و بااخلاص که واقعا بی‌نظیر هستند، شاکریم. امید است در سایه عنایات ایزد منان شاهد هیچ‌گونه اختلافی بین والدین نباشیم.

خبرنگار : دانش‌آموز: نوژان عارفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار