سرولات روستایی باچشم‌اندازی جذاب

چابکسر (پانا) - روستای سرولات در سه کیلومتری شهرستان چابکسر، به‌دلیل چشم‌انداز جذاب خود محبوبیت زیادی میان گردشگران پیدا کرده‌ است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سرولات روستایی باچشم‌اندازی جذاب

روستای سرسبز سرولات که در کنار رودخانه آچی رود و در دامنه شمالی کوه البرز و سماموس احاطه شده و درون دره‌ای ای قرار دارد و از روستای سرولات منظره دریا قابل دیدن است. این روستای ییلاقی که مکانی فوق‌العاده زیبا و سرسبز برای گشت و گذار مخصوصا در فصول گرم است و از مردم خونگرم و چشم انداز‌های دریا و کوه و رودخانه آچی رود برخوردار است موجب جلب توجه گردشگران شده و از جاذبه‌های گردشگری چابکسر به شمار می‌رود.

گردشگران از میدان سرولات تا خود روستا مسیری کوهستانی را طی می‌کنند که این مسیر برای افرادی که علاقه‌مند به عکاسی هستند مانند بهشت است و چون منظره این مسیر سبز و با طراوت از زیباترین جا ها برای عکاسی به شمار می‌رود.

از سوغاتی‌های سرولات می‌توان به انواع ترشی‌های محلی، لواشک‌ها و آلوچه‌های ترش، کلوچه، نان سنتی، چای، پرتقال و آب‎‌پرتقال‌های آماده، رب انار و آلوچه، عروسک‌های بافتنی، شال و رودوشی، لوازم حصیری، لوازم چوبی و... اشاره کرد.

روستای زیبای سرولات چهارفصل است اما بهترین زمان برای سفر به آن 6 ماه اول سال است که هوای خنک و دلنشین، بدون شرجی ساحل و رطوبت تابستانه، سرسبزی و طراوت طبیعت و عطر شکوفه باغ‌های مرکبات را به همراه دارد.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس شریفی 

خبرنگار : دانش آموز خبر نگار:نرگس شریفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار