مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان

بیست طرح تعاونی با اشتغالزایی 86 نفر در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد

گرگان (پانا) - بیست طرح با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد و 800 میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید این طرح‌ها برای 86 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۸۵۱۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بیست طرح تعاونی با اشتغالزایی 86 نفر در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد

سعید مازندرانی اظهار کرد: در هفته تعاون 20 طرح با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت متمرکز روز 12 شهریور ساعت 10 صبح در اتحادیه حمل و نقل کامیونداران استان به بهره‌برداری رسید این طرح‌ها برای 86 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

وی بر لزوم توسعه بازار تعاونی و برندهای تعاونی تاکید و تصریح کرد: از تعاونی‌هایی که در زمینه برندسازی محصولات استان تلاش کنند حمایت مالی و آموزشی خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: نمایشگاه فروش محصولات تعاونی‌ها در مرکز استان و شهرستان‌های بزرگ گلستان فردا افتتاح می‌شود تاکنون 30 تعاونی اعلام حضور کردند.

مازندرانی با بیان اینکه نظارت بر تعاونی‌ها یکی از اولویت‌هاست، ابراز کرد: یک تیم نظارتی قوی در استان شکل گرفته است، از ابتدای شهریور سال گذشته تاکنون 2 هزار و 331 ساعت آموزش برای 35 هزار نفر ساعت گذاشته شده است، همچنین 16 هزار و 533 نفرساعت در حوزه مجازی آموزش دیدند.

وی گفت: از هفته مهارت سال گذشته تاکنون 184 تعاونی جدید با یک هزار و 630 اشتغال در استان ایجاد شد، بیش از 2 هزار مورد فعالیت نظارتی در سطح تعاونی‌های استان انجام گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای که اعتبارسنجی شدند آموزش‌های فنی مهارتی را فراگرفتند تا وارد فضای کسب و کار شوند.

مازندرانی با اشاره به اینکه در سال جاری 18 تعاونی برتر استانی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات، حمل و نقل، مرزنشینان، مسکن، عمران، دانش‌بنیان را انتخاب کردیم، ابراز کرد: سال گذشته دو تعاونی برتر ملی داشتیم.

وی گفت: در زمینه اشتغال تعهد استان 30 هزار نفر بود که بین 60 دستگاه، اداره کل و سازمان تقسیم شده است که تاکنون 7 هزار و 673 نفر معادل 26 درصد تعهد اشتغال تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بیان کرد: 43 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر با کارمزد بالای 10 درصد به بخش خصوصی پرداخت شد که در این راستا 430 شغل ایجاد شد در زمینه تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد چهار درصد از محل صندوق توسعه ملی سهم استان در مرحله اول 162 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

مازندرانی با اشاره به اینکه تاکنون 405 میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شده است، ادامه داد: برای یک هزار و 561 طرح 105 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی پرداخت شده است که اشتغال 2 هزار و 442 نفر در این راستا فراهم شد.

وی در خصوص اخراج نیروی کار در استان بیان کرد: میزان اخراج نیروی کار در استان گلستان پایین آمده است در سال 1396 نسبت به سال 1395 میزان اخراج کارگران 9درصد کاهش داشته و این رقم در مدت سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال 1396 به میزان 6 درصد کاهش رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار