کارشناس مذهبی شهرستان کردکوی:

علی اصغر در نزد شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد

گلستان(پانا)-کارشناس مذهبی شهرستان کردکوی در خصوص برگزاری این مراسم گفت: عبدالله بن الحسین بن علی معروف به علی ‌اصغر خردسال ترین کشته نبرد کربلا و کوچک ترین فرزند حسین بن علی است. علی اصغر در نزد شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد و یک روز از عزاداری‌های ایام محرم به او اختصاص می یابد.

کد مطلب: ۱۴۸۷۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
علی اصغر در نزد شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد

مراسم شیرخوارگان حسینی هر ساله در صبح نخستین جمعهِ ماه محرم در مساجد ، حسینیه ها و تکایای شهر های ایران و برخی کشور های دارای جمعیت شیعه برگزار میشود. عاشقان حسینی شهرستان کردکوی امسال هم به یاد طفل شهید واقعه عاشورا و با هدف گرامیداشت یاد و خاطر کودکان مظلوم فلسطینی این آیین سوگواری را برپا کردند.

آیین سوگواری شیرخوارگان حسینی شهرستان کردکوی با حضور بیش از ۱۰۰ طفل نوزاد و کودک خردسال در مصلی این شهرستان برگزار گردید.

حجت السلام والمسلمین سید حبیب الله حسینی کارشناس مذهبی شهرستان کردکوی در خصوص برگزاری این مراسم گفت: عبدالله بن حسین بن علی معروف به علی ‌اصغر خردسال ترین کشته نبرد کربلا و کوچک ترین فرزند حسین بن علی است. علی اصغر در نزد شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد و یک روز از عزاداری‌های ایام محرم به او اختصاص می یابد. برای او مراسم تعزیه جداگانه برگزار می‌شود و به مناسبت بزرگداشت او ، سالانه همایشی با نام همایش شیرخوارگان حسینی در جهان اسلام برگزار می‌شود. قنداقه و گهواره از نمادهایی است که برای اشاره به ایشان استفاده می‌شود.

وی افزود: نگاره‌های کربلا ، حضرت علی اصغر را در آغوش پدرش سوار بر اسبی سفید به تصویر می‌کشند که در مقابل خیل عظیمی از جمعیت قرار گرفته است.

گفتنی است در این مراسم مادران به همراه کودکان شیر خوار خود با لباس و روسری سبز رنگ و با پیشانی‌بند 《لبیک یا حسین》 و《 یا علی اصغر 》حضور یافتند و شرکت‌ کنندگان برای این طفل شهید ، کودک شیر خوار امام حسین علیه السلام به گریه ، عزاداری و مرثیه‌سرایی ‌پرداختند و گهواره نمادین او را در مجلس ‌گردانند.

تلاوت قرآن کریم ، سخنرانی ، دعا خوانی ، مداحی ، مرثیه‌خوانی و اقامه نماز جماعت از جمله برنامه های اجرایی در این مراسم حسینی بود.

 

نویسنده : Kiyana Sadat Hosseini

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار